يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 42417
منبع : خبرگزاری فارس

درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا در روز تاسوعا و عاشورا در قم برپا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسؤول درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا(ع) با هدف ارائه خدمات درمانی رایگان به عزاداران سید‌الشهدا در روز تاسوعا و عاشورا در دبیرستان دین و دانش قم برپا می‌شود.
درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا در روز تاسوعا و عاشورا در قم برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز، سیدمحمدحسین طاهایی اظهار کرد: پایگاه درمانی صلواتی سید‌الشهدا حدود 16 سال است که در روز تاسوعا و عاشورا برپا می‌شود.

مسؤول درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا(ع) با اشاره به هدف برپایی این پایگاه درمانی عنوان کرد: چون روز تاسوعا و عاشورا بیشتر درمانگاه‌های سطح شهر تعطیل هستند یا اگر فعال باشند نیروی متخصص ندارند و بیماران با مشکل مواجه می‌شوند، هر ساله روز تاسوعا و عاشورا با همکاری بخشی از پزشکان ولایی و اعضای کادر درمانی، درمانگاه صلواتی سیدالشهدا در قم برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا از ساعت هفت صبح روز تاسوعا تا شامگاه عاشورا فعال است،‌ افزود: حدود 80 نفر شامل پزشکان عمومی، پرستاران و متخصصان بخش‌های مختلف از جمله چشم‌پزشک، متخصص زنان و زایمان، متخصص اطفال و ... در کادر خدمات پزشکی این درمانگاه حضور دارند و خدمات لازم را به صورت رایگان به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

مسؤول درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا با بیان اینکه غالب امکانات این درمانگاه مردمی است، افزود: این درمانگاه در دبیرستان دین و دانش در مجاورت بیمارستان کامکار برپا می‌شود و از خدمات بیمارستانی نیز در این پایگاه استفاده خواهد شد.

طاهایی ادامه داد: اگر ضرورت و نیاز تحویل داروی به بیمار مشاهده شود، دارو نیز به صورت رایگان به بیمار نیازمند داده می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در مجموع سه هزار نفر در روز‌های تاسوعا و عاشورا به درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا مراجعه کردند و برای سال جاری نیز همین تعداد پیش‌بینی می‌شود.

مسؤول درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا عنوان کرد: به دلیل تعطیلی چهار روزه در هفته آینده، امکان دارد حضور پزشکان در قم کمرنگ شود ولی این موضوع به هیچ وجه دلیلی بر کمرنگ شدن خدمات درمانگاه صلواتی سید‌الشهدا(ع) نخواهد شد.

وی اضافه کرد: روز عاشورا ایستگاه نقاشی با موضوع نماز و با حضور اساتید متخصص برای کودکان برپا خواهد شد و کودکان می‌توانند در این ایستگاه‌ها حضور بهم رسانند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchqknk.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما