جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 42560
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم قم در مجلس:

منتظر جواب دکتر نوبخت برای کمک به احیای دشت مسیله قم هستم/ ساخت سد الغدیر ساوه اشتباه بود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: به تازگی نامه‌‌ای برای دریافت کمک در راستای احیای دشت مسیله قم برای دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده‌ام و منتظر جواب از سوی وی هستم.
منتظر جواب دکتر نوبخت برای کمک به احیای دشت مسیله قم هستم/ ساخت سد الغدیر ساوه اشتباه بود
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی با اشاره به وضعیت دشت مسیله اظهار کرد: با حذف آب‌‌هایی که از قمرود و ساوه به دشت مسیله وارد می‌شدند وضعیت دشت مسیله به دلیل کمبود آب دچار بحران شده است که این خطر بزرگی برای وضعیت استان قم و استان‌های مجاور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از سد الغدیر ساوه برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و تولید برق در استان مرکزی استفاده می‌شود، گفت: ساخت سد الغدیر ساوه از ابتدا اشتباه بود چون تأثیر نامطلوبی بر حیات جانوری و پوشش گیاهی دشت مسیله، وضعیت آب و هوای استان قم و محیط‌های اطراف گذاشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر اقدام برای تخریب سد الغدیر ساوه اقدام درستی نیست، باید برنامه‌ریزی درستی برای بهره‌برداری صحیح و مناسب از آب این سد انجام شود تا هم استان مرکزی از آب این سد بهره‌مند شود و هم وضعیت دشت مسیله بهبود یابد.

امیرآبادی با بیان اینکه نگاه ما به آب باید همانند نفت یک نگاه ملی باشد، ادامه داد: مشکل کم‌آبی در کشور مسأله بسیار جدی است، آب باید از بحث حوزه‌ای، محله‌ای، منطقه‌ای و ... خارج شود تا در زمینه انتقال آب مشکلی نداشته باشیم و به راحتی آب را از مناطقی که مشکل تامین آب ندارند به مناطقی که آب در آنجا در وضعیت نامطلوب قرار دارد منتقل شود.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم که سرریز سیلاب‌های کرج و ورامین و ... از طریق لوله‌گذاری به دشت مسیله هدایت شود چون ورود این آب‌ها به دشت مسیله، تأثیر خوبی بر این دشت خواهد گذاشت و پوشش گیاهی این منطقه را تا حدی احیا خواهد کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به تازگی نامه‌‌ای برای دریافت کمک در راستای احیای دشت مسیله قم برای دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده‌ام و منتظر جواب از سوی وی هستم تا هرچه زودتر به کمک بخش‌های مختلف دولتی و مردمی بتوان وضعیت دشت مسیله را بهبود بخشید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgzn9t.ak9x34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما