کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزینه سرویس مهم‌ترین مشکل مدرسه نابینایان و کم بینایان قم

خبرگزاری فارس , 25 مهر 1395 ساعت 7:00

قم نیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم گفت: مدرسه امید تنها مدرسه خاص کم بینایان و نابینایان قم است که این موضوع هزینه سرویس دانش آموزان را بسیار بالا برده و اولیا را با مشکل جدی رو به رو کرده است.


به گزارش قم نیوز، سیداحمد آقا میری به تشریح وضعیت آموزشی و مشکلات دانش آموزان کم توان و آسیب دیده در قم پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 766 دانش آموز در 181 کلاس درس و 28 مدرسه خاص در قم مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد دانش آموز استثنایی یک هزار و 191 نفر در مدارس خاص و 375 دانش آموز استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از یک هزار و 766 کم توان و آسیب دیده در قم یک هزار و 49 دانش آموز پسر و 717 نفر دختر هستند. 96 نفر آسیب دیده بینایی، 321 آسیب دیده شنوایی، یک هزار و 146 نفر آسیب دیده ذهنی، 51 نفر دارای اختلالات رفتاری طیف اوتیسم و 134 نفر دارای مشکلات حرکتی هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم بیان کرد: امروز مصادف با روز جهانی عصای سفید در مدرسه امید تنها مدرسه آسیب دیدگان بینایی در شهر قم جشنی برگزار شد که در آن به دانش آموزان این مدرسه هدایایی به رسم یاد بود اهدا شد.

آقا میری با اشاره به مشکلات آسیب دیدگان بینایی گفت: طی سالهای گذشته از کتاب‌های درشت خط برای بحث آموزش این دانش آموزان استفاده می‌کردیم که با کمک معاونت توانبخشی بهزیستی و همراهی خیرین در سال گذشته 18 دستگاه تبلت به دانش آموزان آسیب دیده بینایی اهدا شد.

وی بودجه‌ای را که دولت بابت تهیه و خرید تبلت به دانش آموزان مدرسه امید اختصاص داده بود را بسیار کمتر از حد نیاز دانش آموزان ارزیابی کرد و افزود: 18 دستگاه تبلت از منابع دولتی و با کمک خیرین تهیه شده اما هنوز نیاز به تبلت و فناوری‌های نوین برای آموزش دانش آموزان در مدارس استثنایی وجود دارد، تاکنون با استفاده از کتاب‌های درشت خط مشکل کمبود امکانات را تا حد زیادی حل کرده‌ایم، اما هنوز درخصوص تامین اقلام آموزشی و کمک آموزشی به کمک خیرین نیاز داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم مهم‌ترین مشکل دانش آموران تنها مدرسه آسیب دیدگان بینایی قم را هزینه سرویس مدرسه برشمرد و گفت: به دلیل اینکه مدرسه امید تنها مدرسه خاص کم بینایان و نابینایان قم می‌باشد مراجعه کنندگان از تمام نقاط شهر به این مدرسه می‌آیند که دوری مسافت هزینه سرویس دانش آموزان را بسیار بالا برده و اولیای این دانش آموزان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی در پایان برای تامین اقلام کمک آموزشی دانش آموزان مدرسه امید و تهیه فناوری‌های نو در خصوص تجهیز مدرسه به سیستم‌های صوتی جدید گفت: خیرین می‌توانند در این خصوص کمک‌های مالی خودشان را به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم واقع در 45 متری صدوق، خیابان یاسمن، خیابان نسترن، کوچه شماره هشت اهدا کنند یا برای راهنمایی بیشتر با شماره تلفن 2936226 تماس حاصل بگیرند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 42599

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/42599/هزینه-سرویس-مهم-ترین-مشکل-مدرسه-نابینایان-کم-بینایان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir