دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 42639
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

سلیقه‌ای عمل کردن آفت تحول در علوم انسانی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سلیقه‌ای عمل کردن را از جمله آفات فراروی امر تحول در علوم انسانی دانست.
سلیقه‌ای عمل کردن آفت تحول در علوم انسانی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد غفوری اظهار کرد: باید اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی بر اساس طرح و برنامه هدفمند و هوشمندانه باشد نه اینکه بخواهیم بر اساس یک سلیقه عمل کنیم و بعد ببینیم نتیجه کارمان چه می‌شود.

وی افزود: قبل از هر چیز در این باره لازم است که یک هدف گذاری درست داشته باشیم که این مسأله ما را در تهیه نقشه راه و اجرای آن بسیار کمک می‌کند.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از سویی لازم است که شاخصه‌ها و مولفه‌ها دقیقاً مشخص شود ضمن اینکه چون این مقوله از جمله مباحث کلان و راهبردی است باید از نخبگان و افراد شاخص نظرخواهی دقیق و علمی صورت گیرد.

وی گفت: در واقع ما باید به سمت استفاده از خرد جمعی حوزه و دانشگاه برویم و بدانیم که تحول در علوم انسانی مسأله‌ای نیست که بخواهیم به شیوه آزمون و خطا با آن روبه‌رو شویم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه نگاه جناحی و سیاسی نیز از دیگر آفات تحول در علوم انسانی است، بیان کرد: در واقع باید نگاه ملی به مسأله داشته باشیم و راهکار مهم این است که باید به درستی مباحث تبیین شود تا اگر دولت و جریان سیاسی حاکم بر کشور عوض شد این مسأله دستخوش تغییر و تحولات اساسی قرار نگرفته و راه خود را طی کند.

وی افزود: برنامه ریزی کوتاه مدت و نگاه سلیقه‌ای و مطالعات و تحقیقات ضعیف به این مقوله ضربه می‌زند و باید با مطالعه درست و بهره‌گیری از همه افکار و نیز برنامه ریزی طولانی مدت عمل کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdn90o.yt0xs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما