چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 42742
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار خبر داد

مشارکت 36 درصدی مردم استان قم در طرح سرشماری اینترنتی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: تاکنون آمار مشارکت مردم استان در طرح سرشماری اینترنتی 36 درصد بوده است.
مشارکت 36 درصدی مردم استان قم در طرح سرشماری اینترنتی
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی در جلسه شورای هماهنگی ورزش همگانی استان قم که در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از امروز کار میدانی سرشماری در استان شروع شد، ولی از آن سو طرح سرشماری اینترنتی هم تا روز جمعه تمدید شد.

وی ادامه داد: با توجه به ضریب بالای اینترنت در استان قم که 74 درصد است و استان در این زمینه در کشور رتبه اول را دارد، پیش‌بینی می‌شد که مشارکت مردم استان در طرح سرشماری اینترنتی 47 درصد باشد، اما تاکنون آمار مشارکت مردم استان در این طرح 36 درصد بوده است و امیدوارم که در روزهای آینده این آمار بالاتر هم برود، سرشماری اینترنتی باعث کم شدن هزینه‌های دولت می‌شود و صحت آمار از این طریق افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار قم افزود: ورزش همگانی یک امر واجب عینی و ضروری است و باید با فرهنگ‌سازی ورزش همگانی را در جامعه گسترش بدهیم، آمارهای نگران‌کننده‌ای را داریم، اکنون 39 درصد مردم استان اضافه‌وزن و 26 درصد هم چاق هستند، تنها 31 مردم وزن مناسبی دارند که باید برای رسیدن به وضعیت مناسب در این زمینه به ورزش همگانی روی بیاوریم، اما بسیاری از ما ورزش نمی‌کنیم.

صادقی با اشاره به‌ ضرورت توجه به تغذیه مناسب اظهار کرد: در کنار ورزش همگانی باید به موضوع تغذیه مناسب و سالم هم توجه کنیم و باید در این زمینه کاری انجام بدهیم تا وضعیت قابل قبولی را داشته باشیم، دستگاه‌هایی همچون آموزش‌وپرورش و صداوسیما باید اقداماتی را در خصوص فرهنگ‌سازی ورزش همگانی انجام بدهند.

وی ادامه داد: باید در شورای هماهنگی ورزش همگانی سیاست‌گذاری صورت بگیرد و دستگاه‌های مختلف استان هرسال باید برنامه‌های خود را در این خصوص به این شورا بیاورند و تصویب کنند، باید اختلاف‌نظرها در این شورا کنار گذاشته شود و به دنبال کارهای اثرگذار در این شورا باشیم، همچنین باید در حوزه ورزش همگانی بهینه کردن هزینه‌ها را دنبال کنیم و امیدوارم که شاهد پیشرفت خوبی در این زمینه باشیم.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید به ورزش همگانی اقبال کنند تا از این طریق شاهد یک جامعه سالم باشیم، اکنون وضعیت خوبی را در زمینهٔ ورزش همگانی و تغذیه در سطح استان نداریم و ادامه این وضعیت باعث می‌شود که در آینده انسان‌های سالم را کمتر داشته باشیم که این موضوع هزینه‌های اجتماعی را برای کشور بالاتر می‌برد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirya5.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما