پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 42753
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم مطرح کرد

اختصاص 54 درصد تولید ناخالص در استان قم به بخش خدمات

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: کشورهای توسعه یافته نزدیک به 70 درصد تولید ناخالص خود را به بخش‌های خدمات اختصاص می‌دهند و امیدواریم این رقم در ایران به بیش از 50 درصد برسد، البته استان قم این آمار را به 54 درصد رسانده است.
اختصاص 54 درصد تولید ناخالص در استان قم به بخش خدمات
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در سالن همایش‌های تالار ونوس برگزار شد، با بیان اینکه آمارهای چاقی و لاغری نگرانی‌های بسیاری را به دنبال دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فقط نزدیک به 30 درصد جمعیت استان قم وضعیت طبیعی دارند باید نسبت به مشکلات و بیماری‌های مردم نگاه ویژه داشته باشیم.

وی همگانی کردن ورزش را از اولویت‌های مورد نیاز جامعه دانست و اضافه کرد: مشارکت در ترویج فرهنگ ورزش همگانی باید مورد توجه اقشار مختلف قرار گیرد چرا که ورزش همگانی زیرساخت‌های ورزش قهرمانی را فراهم می‌سازد و از افزایش بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

استاندار قم با اشاره به فرارسیدن روز جهانی استاندارد مطرح کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سه روز دیگر تمدید شده است و با توجه به اینکه استان قم 74 درصد ضریب نفوذ اینترنت را برای خود به ثبت رسانده است، مردم استان باید در افزایش آمار سرشماری اینترنتی مشارکت مطلوبی داشته باشند؛ صبح امروز این آمار به 36 درصد رسیده و امیدواریم در دو روز باقیمانده به آمار مورد نظر برسیم.

وی افزایش کیفیت محصولات داخلی را عامل رونق چرخه اقتصاد دانست و تصریح کرد: بر اساس بند 24 اقتصاد مقاومتی استانداردسازی محصولات داخلی باید مورد توجه واحدهای تولیدی قرار گیرد.

صادقی حفظ بازار توسط محصولات داخلی را از اولویت های مورد نیاز رونق چرخه اقتصاد خواند و ادامه داد: کشورهای توسعه یافته نزدیک به 70 درصد تولید ناخالص خود را به بخش‌های خدمات اختصاص می‌دهند و امیدواریم این رقم در ایران به بیش از 50 درصد برسد؛ استان قم این آمار را به 54 درصد رسانده است و اگر سرمایه‌گذاری مطلوب در این حوزه انجام شود می‌توانیم به معیارهای بین‌المللی برسیم.

وی از ارتباط میان لزوم رعایت استاندارد و حق‌الناس یاد کرد و افزود: وسایل سنجش در بازار باید استانداردسازی شود تا منافع فروشنده و خریدار تهدید نشود.

صادقی بر جلوگیری از افزایش کالاهای قاچاق به ویژه در حوزه سلامت و غذا تاکید کرد و گفت: برای حفظ سلامتی خود باید از استفاده از کالاهای قاچاق که بیشتر آنها غیر استاندارد است، پرهیز کنیم.

استاندار قم با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی استان باید به سمت معیارهای استاندارد جهانی حرکت کنند، عنوان کرد:‌ رعایت این استانداردها می‌تواند محصولاتی با کیفیت را به دنبال داشته باشد تا رضایتمندی مردم از تولید داخلی با استفاده از این محصولات افزایش یافته و رونق چرخه اقتصاد رقم زده شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcae0ny.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما