پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 42765
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله سعیدی:

نباید اجازه استحاله جامعه در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را بدهیم/ انقلاب اسلامی ایران رسالت جهانی دارد

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به‌ ضرورت توجه به نقشه‌های دشمن گفت: جامعه شیعی برای خودش حرفی برای گفتن دارد و نباید اجازه استحاله این جامعه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را بدهیم؛ نباید برخی مسؤولان همان کاری را انجام بدهند که دشمن آن را دنبال می‌کند.
نباید اجازه استحاله جامعه در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را بدهیم/ انقلاب اسلامی ایران رسالت جهانی دارد
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید محمدسعیدی پیش از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای بسیج روحانیون و طلاب که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به انقلابی بودن حوزه‌ها اظهار کرد: حوزه شیعه در طول تاریخ همواره انقلابی بوده و در برابر دشمن مقاومت کرده است؛ حوزه شیعه سعی کرده که جامعه شیعی را در برابر باطل پیش ببرد و با باطل درگیر شود و حوزه شیعه همیشه با مزاحمانی که در سر این راه بوده‌اند برخورد کرده است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه حلقه اتصال بین ائمه معصومین(ع) از جمله امام زمان(عج) در دوران غیبت با مردم بودند و حوزه‌ها منویات این بزرگواران را به اقشار مختلف مردم منتقل می‌کنند و این کار به صورت همیشگی در حوزه‌ها انجام می‌گیرد. حوزه شیعه همیشه تلاش کرده که در جامعه شیعی حق با باطل آمیخته نشود و این رویه را از همان ابتدا تاکنون پیش گرفته است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در روایات از آمیخته شدن حق با باطل به عنوان تیری از شیطان یادشده است و ائمه معصومین(ع) این مسأله را در زیارات خود تلقین کردند. حفظ مرزها در جامعه اسلامی یکی از رسالت‌های بزرگ است و باید این مرزبندی‌ها در جامعه اسلامی وجود داشته باشد، علمای شیعه در طول تاریخ تلاش کردند تا جامعه شیعی در جامعه باطل استحاله نشود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به‌ضرورت توجه به نقشه‌های دشمن اظهار کرد: جامعه شیعی برای خودش حرفی برای گفتن دارد و نباید اجازه استحاله این جامعه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را بدهیم. نباید برخی مسؤولان همان کاری را انجام بدهند که دشمن آن را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی باید همیشه با جبهه باطل در درگیری باشد و اجازه ندهد که جبهه باطل جامعه اسلامی را منحرف کند و اصالت این جامعه را از بین برد. رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر این مسأله داشتند که باید مرزبندی‌ها مشخص شود، دشمن به دنبال این است که حوزه‌ها رنگ انقلابی خودشان را کنار بگذارند.

امام جمعه قم در خصوص ضرورت توجه طلاب به سیاست تصریح کرد: این یک فکر خطرناکی است که طلاب در حوزه باید تنها درس بخوانند و کاری به سیاست نداشته باشند، اگر دست از انقلابی بودن برداریم، خطرات زیادی ما را تهدید می‌کند. خداوند با کسی شوخی ندارد، هر گروهی که از دستورات خداوند تخلف کنند، گرفتار مجازات خدا می‌شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: حوزه انقلابی باید جامعه شیعی را زنده و بالنده کند، اکنون وارد مرحله جدید مبارزه با دشمن شدیم، دشمنی که پر از نیرنگ و حیله است، یک زمانی تنها دو بلوک شرق و غرب در دنیا وجود داشت، اما اکنون جهان دو قطبی است. یک قطب جامعه اسلامی و قطب دیگر جامعه غربی به رهبری آمریکا است.

سعیدی با اشاره به هدف انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمد تا جلوی غرب را بگیرد، امام خمینی(ره) تلاش زیادی کردند تا یک بیداری را در ایران، منطقه و جهان به وجود بیاورند و انقلاب اسلامی ایران مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) است. انقلاب اسلامی ایران یک هدف بزرگ و رسالت جهانی دارد و حوزه انقلابی باید در این مسیر حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهدافش بسیج است و همه افراد مخلص جامعه در بسیج جمع شدند. ما در کشور احتیاج به بسیج داریم و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران و استمرار آن به برکت بسیج بود و باید بین اقشار مختلف بسیج هماهنگی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdk50o.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما