شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 43036
منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری قم
استاندار قم:

محور توسعه قم صنعت گردشگری و توریست مذهبی است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به خاستگاه فرهنگ و مذهب در قم گفت: محور توسعه قم صنعت گردشگری و توریست مذهبی است.
محور توسعه قم صنعت گردشگری و توریست مذهبی است
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در سالن امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به خاستگاه فرهنگ و مذهب در قم اظهار کرد: ظرفیت حضور مراجع، علما و فضلای حوزه علمیه و نیز اساتید دانشگاه در قم فرصتی مناسب برای تبیین نیازمندی‌های فرهنگی در کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به وسعت استان قم و موقعیت جغرافیایی آن در شاهراه مواصلاتی کشور افزود: سالانه شاهد تردد حدود 20 میلیون مسافر و زائر در محدوده استان هستیم که این موضوع در کنار حضور سالانه سه میلیون زائر خارجی در کلانشهر قم موقعیت تأثیرگذاری در صنعت گردشگری برای این استان فراهم کرده است.

استاندار قم با اشاره به حضور مهاجرین و اتباع خارجی ساکن در قم اضافه کرد: اتباع 120 کشور خارجی در قم حضور دارند.

صادقی ساختار تک شهری استان قم در تقسیمات کشور را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: با در نظر گرفتن رتبه سه به واسطه تک شهری بودن قم در بودجه تخصیصی لحاظ می‌شود که این بودجه در سند چشم‌انداز توسعه استان و بستر‌های مناسب فرهنگی و گردشگری موجود کافی نیست و نیاز به اتخاذ تصمیم مناسب دارد.

صادقی با اشاره به سهم ظرفیت‌های عظیم گردشگری و فرهنگی در استان قم در افزایش اشتغال خاطرنشان کرد: با حضور گروه‌های سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در استان قم، درصدد افزایش سهم صنعت گردشگری هستیم تا ضمن توسعه اقتصادی استان بسترهای اشتغال جوانان قمی را نیز فراهم کنیم.

وی به پروژه‌های مهم عمرانی و تولیدی در استان نیز اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی به قم با بودجه تخصیصی در سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان اجرایی خواهد شد و در حال حاضر تنها سه درصد از مراحل پایانی آن باقی مانده است که امیدواریم با تخصیص بودجه لازم این پروژه تکمیل شود.

استاندار قم مسائل زیست محیطی موجود در استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حوزه آبریز دریاچه نمک که هفت استان کشور را مورد تأثیر قرار می‌دهد در شرایط بحرانی قرار دارد و مصمم هستیم با ایجاد عزم ملی برای برطرف کردن مخاطرات زیست محیطی آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfvxdj.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما