يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 43068
منبع : خبرگزاری فارس

تدوین بودجه سال 96 شهرداری براساس برنامه قم 1400

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار قم گفت: سال 96 برای نخستین بار بودجه‌ای متناسب با برنامه قم 1400 تدوین خواهد شد.
تدوین بودجه سال 96 شهرداری براساس برنامه قم 1400
به گزارش قم نیوز،  محسن رنجبر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین برنامه چشم‌انداز قم 1414 و تصویب آن در شورای اسلامی شهر اظهار کرد: این برنامه با نظر و مشارکت تمام افراد و گروه‌های تاثیرگذار شهر قم تدوین و تصویب شد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه قم 1414 برنامه‌های پنج ساله برای قم تدوین می‌شود افزود: تدوین برنامه قم 1400 را با تشکیل 6 کارگروه با مشارکت کارشناسان و متخصصان حوزه شهری و براساس مطالعات طرح تفصیلی و وضعیت اقلیمی و جمعیتی قم آغاز کرده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار قم با تاکید بر اینکه در برنامه چشم‌انداز قم 11 هدف کلان دیده شده است، خاطرنشان کرد: برای هرکدام از این اهداف تعدادی استراتژی و در ذیل آن‌ها نیز سیاست اجرایی تعریف شده است.

وی با تاکید بر لزوم حرکت مجموعه ادارات و دستگاه‌های استان برای تدوین برنامه‌های چشم‌انداز گفت: برنامه قم 1400 مربوط به شهرداری است و باقی دستگاه‌ها باید برنامه مختص به خود را داشته باشند تا بتوان نتیجه مطلوب‌تری بدست آورد.

رنجبر به تدوین 38 استراتژی و 118 سیاست اجرایی ذیل اهداف کلان چشم‌انداز شهر قم اشاره کرد و افزود: هرکدام از سیاست‌های اجرایی طرح‌هایی دارد که متولیان آن‌ها نیز مشخص شده است.

وی به آماده‌سازی 449 برای فعالیت در بخش‌های زیرمجموعه شهرداری افزود: این طرح‌ها در حال بررسی در شورا است و سعی داریم این هفته وارد صحن علنی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار قم با تاکید بر اینکه ایرادات وارد بر برنامه چشم‌انداز قم 1400 از سوی شورای اسلامی شهر رفع شده است، گفت: براساس برنامه باید برای هر طرح برنامه ریزی اجرایی داشته باشیم و متولیان آن‌ها را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه در هر طرح و برنامه اقدامات لازم در هر سال نیز مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: سال 96 برای نخستین بار بودجه‌ای متناسب با برنامه قم 1400 تدوین خواهد شد.

رنجبر یادآور شد: شهردار بخشنامه پیشنهاد بودجه براساس برنامه قم 1400 را به مناطق و سازمان‌ها ارسال کرده‌اند که در آن تمام ابعاد مختلف شهری دیده شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaawny.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما