دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 4318
مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران:

سالانه ۲۵۰۰ تحقیق پایانی در حوزه‌های علمیه خواهران تصویب می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تحقیق پایانی مربوط به طلاب مقطع سطح دو(کارشناسی) در حوزه‌های علمیه خواهران به تصویب می‌رسد.
سالانه ۲۵۰۰ تحقیق پایانی در حوزه‌های علمیه خواهران تصویب می‌شود
به گزارش قم نيوز، صدیقه افشار با اشاره به اینکه امور مربوط به تحقیقات پایانی بانوان طلبه در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ساماندهی می‌شود و طلاب مقطع سطح دو در پایان تحصیل خود ملزم به ارائه تحقیق پایانی هستند، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۴ هزار تحقیق پایانی از بانوان طلبه دفاع شده است.

وی با اشاره به مراحل ارائه موضوع تا دفاع از تحقیق پایانی بانوان طلبه خاطرنشان کرد: در ابتدا طلبه موضوع پیشنهادی خود را به شورای پژوهشی مدرسه علمیه ارائه می‌کند و این شورا در صورتی که موضوع واجد شرایط باشد، آن را به منظور نظارت مدیریت استانی، به مدیریت استانی ارجاع می‌دهد.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران، حوزوی بودن، دینی بودن، جزئی بودن، گویا بودن و غیرتکراری بودن را از شرایط موضوعات تحقیقات پایانی طلاب برشمرد و یادآور شد: موضوع پایان‌نامه باید به تایید معاون پژوهش مدیریت استانی و شورای علمی استان مربوطه نیز برسد.

وی افزود: طلابی که با مدرک تحصیلی دیپلم وارد حوزه‌های علمیه خواهران می‌شوند، پس از گذراندان ۱۴۵ واحد درسی مجاز به ارائه موضوع پیشنهادی خود برای تحقیق پایانی هستند و با گذراندن ۱۷۰ واحد درسی ملزم به انجام این کار می‌شوند.

افشار با بیان اینکه بانوان طلبه، تحقیق پایانی خود را بر اساس آیین‌نامه ابلاغی و کتاب روش تحقیق که قبلا آن را گذرانده‌اند، به نگارش درمی‌آورند، ادامه داد: پس از ارائه تحقیق پایانی، در صورتی که استاد راهنما، آن را قابل دفاع بداند، کتبا این موضوع را به معاون پژوهش مدرسه علمیه اعلام می‌کند و جلسه دفاعیه در مدرسه علمیه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبودها، برخی از جلسات دفاع از تحقیقات پایانی به منظور استفاده از حضور استاد داور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران از تهیه نرم‌افزاری خبر داد که بر اساس آن کنترل دقیق‌تری بر اجرای آیین‌نامه دفاع از تحقیقات پایانی صورت می‌گیرد.

انتهای پيام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.znkt23nx6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما