پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 43250
منبع : خبرگزاری فارس

مبلغان افتخاری اربعین در قم گردهم آمدند

قم نيوز : قم نیوز: مبلغان افتخاری اربعین حسینی عصر امروز طی مراسمی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گردهم آمدند.
مبلغان افتخاری اربعین در قم گردهم آمدند
به گزارش قم نیوز، گردهمایی مبلغان افتخاری حماسه اربعین حسینی عصر امروز با حضور جمعی از مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انتقال پیام عاشورا به شرکت کنندگان در حماسه اربعین حسینی را از رسالت‌های مبلغان دینی برشمرد و تصریح کرد: هر چند تبلیغ در اربعین اقدام ساده‌ای نیست اما طلاب باید با انتشار پیام عاشورا مسلمانان را به سمت یک وحدت هدایت کنند.

حجت‌الاسلام شرفخانی بر تقویت مرجعیت عراق با محوریت آیت‌الله سیستانی توسط مبلغان دینی تاکید کرد و گفت: مبلغان و خادمان ایران در اربعین باید به دولت عراق احترام گذاشته و مدیریت آنها را بر مدیریت خود ارج بدانند تا بتوانند به عنوان خادم امام حسین(ع) میزبانی عراقی‌ها را تکریم کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این مراسم از جایگاه زیارت امام حسین(ع) در روایات و آیات قرآن کریم یاد کرد و گفت: امام صادق(ع) در زیارت اربعین وضعیت سیاسی اجتماعی دوران خود را برای همگان تبیین کرده که در این زیارت دشمنان امام حسین(ع) به دو گروه فرعی و اصلی تقسیم‌بندی شده‌اند و بازندگان، فریب‌خوردگان، هواپرستان و دشمنان ائمه اطهار(ع) در گروه فرعی جای می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین از عاملان اختلاف میان امت مسلمان به عنوان دشمنان اصلی امام حسین(ع) نام برده می‌شود و در دوره کنونی نیز آمریکایی‌ها در میان امت‌های مختلف اختلاف ایجاد می‌کنند و جاسوسان و افرادی که از ایستادگی مقابل آمریکا خسته شده‌اند به عنوان دشمنان اصلی در زمین دشمن اصلی بازی می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdzx0o.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما