يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 4331
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد:

ضرورت ایجاد تحول در خدمت‌رسانی به ایثارگران

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر 140 هزار دانشجوی ایثارگر در کشور وجود دارد که تاکنون از ساماندهی آنها غفلت شده است.
ضرورت ایجاد تحول در خدمت‌رسانی به ایثارگران
به گزارش قم نیوز، محسن انصاری ظهر امروز در نشست شورای معتمدین جامعه ایثارگری استان قم با اشاره به نقش این شورا در بهبود ارائه خدمات به ایثارگران جامعه ابراز داشت: مجموعه بنیاد شهید از درون خانواده‌های ایثارگران خبر ندارد و این حقیقت اهمیت نقش شورای معتمدین ایثارگران در انعکاس انتظارات آنها را می‌رساند.

وی ادامه داد: معتمدین با تشکیل اتاق فکر و ارائه نظرات ایثارگران به مجموعه بنیاد شهید می‌توانند در اثر بخشی به فعالیت‌های بنیاد شهید نقش مهمی داشته باشند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: تا کنون ۱۴ هزار نفر از معتمدین در سطح کشور ساماندهی شده‌اند تا با تشکیل جلسات به کمک مجموعه بنیاد شهید بیایند.

وی با اشاره به اینکه نیازهای ایثارگران تنها نیازهای مادی نیست، افزود: طرح سپاس در سطح کشور با این هدف برگزار شد که گام مثبتی در زمینه تکریم خانواده ایثارگران محسوب می‌شود.

انصاری اضافه کرد: یک طرح مفید دیگر که به تازگی در مجموعه بنیاد شهید اجرا شده است، طرح مدیریت فرداست که طی آن نخبگان خانواده شهدا و ایثارگران برای در دست گرفتن مسئولیت‌های حساس آموزش داده می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع پرداخت عواید آزادگان، اظهار داشت: این عواید طبق قانون به صورت دو برابر حقوق زمان اسارت محاسبه و پرداخت می‌شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت و مجموعه بنیاد شهید تمام تلاش خود را برای رسیدگی به امور آزادگان انجام می‌دهد و این عقیده راسخ در مجموعه بنیاد شهید وجود دارد که هر چه در زمینه رفاه این عزیزان تلاش شود، باز کم است.

وی ابراز داشت: حقوق آزادگانی که در زمان اسارت جزو یک ارگان دولتی بوده‌اند، توسط ارگان مربوطه و حقوق بسیجیان آزاده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می‌شود.

انصاری با اشاره به اهمیت مسئله شبکه‌های اجتماعی خانواده‌های ایثارگران گفت: در حال حاضر حدود ۱۴۰ هزار دانشجو خانواده ایثارگر در کشور وجود دارند که تا کنون از ساماندهی و ایجاد ارتباط میان آنان غفلت شده است.

وی با اشاره به طرح تشکیل مجلس ایثارگران خاطر نشان کرد: این مجلس در راستای تشکیل شبکه اجتماعی از ایثارگران برای برقراری یک پل ارتباطی میان آنان و مسئولان و ایفا کردن نقش مشورتی برای مسوولان بنیاد شهید کار خود در سال آینده آغاز کند.

در ابتدای این جلسه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگر قم با اشاره به وجود ۲۱۳ نفر از معتمدین در شورای ایثارگران استان قم، افزود: این معتمدین با تشکیل کارگروه‌های مختلف مانند کارگروه راهیان نور و همیاران با تنظیم برنامه‌های فرهنگی ایثارگران پل ارتباطی را میان بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و جامعه ایثارگری برقرار می‌کنند.

محمدکاظم پورامینی افزود: این شورا تا کنون با بیش از هشت هزار خانواده شهید، جانباز و آزاده دیدار داشته‌ و بازوی پر توانی برای بنیاد شهید و امور ایثارگر قم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: شورای معتمدین ایثارگران استان قم تا کنون بیش از ۴۵ جلسه عمومی تشکیل داده که در دو جلسه با حضور استاندار به مشکلات ایثارگران در استان قم پرداخته شده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.1q0a2bq1sla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما