چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 43668
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر اداره امور خانواده و مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم خبر داد

برگزاری مسابقه کتابخوانی الگوهای خانواده اخلاقی ویژه طلاب در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر اداره امور خانواده و مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم از برگزاری مسابقه کتابخوانی الگوهای خانواده اخلاقی ویژه طلاب متاهل خبر داد.
برگزاری مسابقه کتابخوانی الگوهای خانواده اخلاقی ویژه طلاب در قم
به گزارش قم نیوز،  حجت‌الاسلام والمسلمین شورورزی با اشاره به اهمیت خانواده و جایگاه آن در اسلام گفت: نهاد خانواده اصلی‌ترین رکن جامعه و بستر فرهنگ‌های گوناگون و زمینه‌ساز خوشبختی و یا بدبختی انسان‌ها و امت‌هاست، از این رو اسلام که برنامه سعادت و تکامل بشر است، عنایت ویژه‌ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد سرنوشت‌ساز دارد.

وی ادامه داد: خانواده از منظر اسلام دارای جایگاه و قداست ویژه‌ای است که قابل مقایسه با هیچ نهاد دیگری نیست.

مدیر اداره امور خانواده و مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم با تاکید بر اینکه موفقیت در زندگی، در گرو داشتن سواد و مهارت‌های زندگی است، گفت: بسیاری از ناکامی‌های زندگی به دلیل برخوردار نبودن از دانش و مهارت‌های لازم است به همین دلیل کسانی که از این دانش و مهارت برخوردارند می‌توانند برای رسیدن به آن هدف متعالی امیدوار باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از راه‌های کسب سواد زندگی و مهارت‌های زندگی، مطالعه و کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در همین راستا تصمیم به برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت هدفمند در بین طلاب و همسران آنها کرد تا بخشی از این خلأ جبران شود.

شورورزی افزود: در همین راستا کتاب «الگوهای خانواده اخلاقی» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی که هم از نظر متن و هم از منظر نویسنده از اتقان خوبی برخوردار بوده و حاوی گفتارهایی است که سواد زندگی و بعضا مهارت‌های زندگی را می‌آموزد، برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب شامل 6 گفتار اخلاق در گفت‌وگو، اخلاق در حل تعارض بین فردی، اخلاق در برقراری ارتباط با خارج از نظام خانواده، اخلاق در امور اقتصادی، اخلاق در امور جنسی و اخلاق در مدیریت خانواده و ایفای نقش است، ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا 13 بهمن‌ماه سال جاری برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر اداره امور خانواده و مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه این کتاب با 50 درصد تخفیف برای طلاب عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم واقع در ساختمان مدرسه دارالشفاء، طبقه سوم، اتاق 311 مراجعه کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg739t.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما