پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 43712
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله جوادی آملی:

مشکلات جامعه ناشی از جهل علمی و جهالت عملی است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: عمده مشکلات جامعه از درد جهل علمی و غده جهالت عملی ناشی می‌شود که هدف پیامبر گرامی اسلام(ص) و حسن بن علی(ع) این است که مردم را به سوی نور تزکیه و طهارت روح ببرند.
مشکلات جامعه ناشی از جهل علمی و جهالت عملی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت‌الله مظاهری که در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به شخصیت علمی و ممتاز آیت‌الله مظاهری، بیان کرد: آیت‌الله مظاهری از علمای بزرگ عصر ما هستند که راه انبیاء و اهل بیت طاهرین(ع) را به خوبی شناختند، این راه را به درستی طی کردند و موفق شدند عده زیادی را به همراه خود در این مسیر قرار دهند.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام سه رسالت عمده داشتند که ائمه(ع) از جمله حسین بن علی(ع) که در ایام اربعین آن حضرت نیز به سر می‌بریم همین سه رسالت را انجام دادند و علمای بزرگ از جمله آیت‌الله مظاهری نیز این رسالت‌ها را به عهده دارند و این رسالت‌ها همان «یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ» است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عمده مشکلات جامعه از درد جهل علمی و غده جهالت عملی ناشی می‌شود که هدف پیامبر گرامی اسلام(ص) و حسن بن علی(ع) این است که مردم را به سوی نور تزکیه و طهارت روح ببرند که موفقیت در این امر مجاهدت‌های فراوانی و گاهی نیز جان دادن می‌خواهد.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: شما در این مراسم اربعین می‌بینید که طبق وعده حق، با همه کارشکنی‌هایی که عباسیان و امثال آن‌ها انجام دادند، نام حسین بن علی(ع) همه دنیا را فرا گرفته است و کاری که علما باید بکنند و آیت‌الله مظاهری این کار را به خوبی انجام داد این است که این مکتب را زنده نگه داشتند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مظاهری، حسین به علی(ع) را با علم، اخلاق و عمل خود به خوبی به جامعه معرفی کرد و این کار از هر کسی ساخته نیست.

استاد حوزه علمیه قم بهره گیری از محضر اساتید بزرگ و برجسته را از ویژگی‌های برجسته علمی آیت‌الله مظاهری دانست و بیان کرد: آیت‌الله مظاهری از اساتید بزرگی همچون امام خمینی(ره)، آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبایی و آیت‌الله داماد بهره بردند و اکنون منشاء برکات بسیاری برای حوزه علمیه اصفهان است که برای ایشان عمر طولانی و پربرکت از درگاه الهی مسئلت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه به ویژه مردم بزرگوار اصفهان باید شاکر این نعمت باشند و گرچه آیت‌الله مظاهری خود راضی به برگزاری چنین همایشی نباشند، اما شما با برگزاری این همایش به شهر خود برکت می‌دهید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgxu9t.ak9wq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما