جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 43727
منبع : خبرگزاری فارس
امام جمعه قم مطرح کرد

وحشت دنیا از پیاده نظام 25 میلیون نفری لشکر مهدی(عج)/ اجماع نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات خصومت دیرینه آمریکا را نشان داد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه لشکر 25 میلیون نفری پیاده نظام مهدی آل محمد(عج) از سراسر جهان در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌اند، گفت: دشمنان در طول تاریخ از حرکت اربعین وحشت داشتند و امسال شاهد هستیم که رسانه‌های معاند این حضور گسترده را منعکس نمی‌کنند.
وحشت دنیا از پیاده نظام 25 میلیون نفری لشکر مهدی(عج)/ اجماع نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات خصومت دیرینه آمریکا را نشان داد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به آیات سوره ممتحنه که در خصوص نحوه ارتباط با کفار است، اظهار کرد: خداوند در این سوره خطوط کلی روابط بین‌الملل را برای مومنین مشخص می‌کند تا ما چگونه با کفار و غیرمسلمانان ارتباط داشته باشیم، چرا که اسلام دین انزوا و قطع رابطه با ملل و مناطق دنیا نیست.

وی با اشاره به اینکه در بستر اشرافیت زندگی می‌کنند در بزنگاه‌ها کم می‌آورند، افزود: کسانی که در جنگ احد به خاطر غنائم مسؤولیت خود را ترک کردند گناهانی مرتکب شده بودند و اثر سوء این گناهان خود را در لحظه حساس نشان داد و باید تلاش کنیم با رعایت تقوای الهی خود را تقویت کرده و در مواقع حساس دچار لغزش نشویم.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار جمعی از مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ایشان اصفهان را مهد شهادت، پیشگامی، استقامت و ایستادگی، علم و فرهنگ، کار و ابتکار، دین و فرهنگ دانستند و از روحیه بسیجی و شهادت طلبی و به‌ویژه از چند شهید بزرگوار این استان یاد کردند.

وی افزود: رهبری مهم‌ترین نیاز کشور برای نخبگان و مسؤولان را بصیرت سیاسی دانستند و فرمودند معنای بصیرت این است که بدانید با چه کسی طرف هستید. ایشان افزودند خوشبختانه مردم عادی دارای این بصیرت هستند ولی تعجب این است که برخی از نخبگان با تکیه بر توهمات این بصیرت را ندارند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه برخی از نخبگان و مسؤولان در مسائل غیرضروری و حاشیه‌ای آنچنان ورود پیدا کرده و خط و نشان می‌کشند که اگر کسی نداند فکر می‌کند مملکت هیچ مشکلی جز این مسئله مورد بحث ندارد گفت: امروز مهم‌ترین نیاز کشور حفظ روحیه انقلابی، اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی، ادامه رشد علمی و حفظ اتحاد و انسجام ملی است.

وی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا و نظر رهبری در این خصوص گفت: ما همواره از طرف دو حزب حاکم در آمریکا شاهد شر بوده‌ایم و خیری از ایشان به ما نرسیده است.

امام جمعه قم با اشاره به اجماع نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات در تمدید تحریم‌های ایران بیان کرد: این اقدام نمونه‌ای از درستی موضع‌گیری رهبری را ثابت کرده و خصومت دیرینه آمریکا نسبت به ما را نشان می‌دهد. همانگونه که رهبری فرمودند امروز برای هر حادثه محتملی که از جانب آنها باشد آماده هستیم.

سعیدی با اشاره به ماجرای آزادسازی سوسنگرد تصریح کرد: بنی صدر نمی‌گذاشت که برخی از ارتشی‌ها در عملیات شرکت کنند که حضرت آقا تماس گرفتند از موضع قدرت وارد شدند و همانگونه که امام تاکید داشتند سوسنگرد آزاد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت 6 هزار شهید استان قم، یاد شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و دیگر شهدا را گرامی داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه جمعه آینده روز بسیج مستضفعان است و امام در این روز فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند خاطرنشان کرد: امروز آن شجره طیبه به بار نشسته و بسیجی یک عنوان ارزشمند و والا است.

وی با بیان اینکه بسیجی مغز متفکر بوده و گوش به فرمان ولایت و رهبری آماده حضور در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها است، افزود: این روز را به همه بسیجیان عزیز و امت بسیجی ایران اسلامی و فرمانده معظم کل قوا که بسیجی و جانباز هستند تبریک عرض می‌کنیم.

سعیدی با اشاره به شهادت رسیدن عزاداران حسینی از سوی ارتش نیجریه بیان کرد: مظلومان شیعه در نیجریه به دنبال گرامیداشت یاد شهدای کربلا بودند که به خاک و خون کشیده شدند؛ آل سعود خبیث، نظامیان مزدور نیجریه و گروه‌های تکفیری بدانند که موسسان این ظلم عظیم و هر کسی که خواست با عاشقان اباعبدالله در بیفتد نتوانست نور امام حسین(ع) را خاموش کنند.

سعیدی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: امروز لشکر 25 میلیون نفری پیاده نظام مهدی آل محمد(عج) از سراسر جهان در کشور عزیز و برادر عراق جمع شده‌اند تا مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین را شکل دهند. نور اباعبدالله که از طرف خداوند روشن شده است به کوری چشم دشمنان هرگز خاموش نخواهد شد.

وی گفت: اربعین پاسخی به وصیت رسول خدا در حدیث ثقلین و اثبات نقش امامت و پیوند مردم با ولایت است. کار اربعین جهل زدایی، حیرت زدایی و فرهنگ سازی و تمدن سازی، قدرت سازی برای شیعه و زمینه سازی برای حکومت حضرت بقیة الله (عج) است.

وی ادامه داد: به خاطر ظرفیت‌های اربعین است که دشمنان در طول تاریخ از این حرکت وحشت داشتند و امسال شاهد هستیم که رسانه‌های معاند این حضور گسترده را منعکس نمی‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccmmq0.2bq1i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما