دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 4374
آیت‌الله خاتمی:

حجاب نماد اسلامیت است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه موقت تهران گفت: امروز دیگر حجاب یک اصل فرعی فقهی نیست بلکه اصل اساسی و نماد اسلامیت است.
حجاب نماد اسلامیت است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در همایش شکرگذاری پیروزی انقلاب اسلامی که در تالار شهید صدوقی جامعة الزهرا برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره ابراهیم (ع) اظهار داشت: آیه هفت این سوره مبارکه به بیان رسالت حضرت موسی (ع) در رهایی مردم زمان خود از ظلمات به سوی نور دلالت دارد.

وی تصریح کرد: هر کجا که خداوند حاضر باشد، آنجا نور و وحدت است اما جایی که خدا در اندیشه انسان نباشد ظلمت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نکته قابل توجه در این آیه این است که خداوند حضرت موسی (ع) را به یادآوری ایام‌الله دستور می‌دهد یعنی روزهایی که خداوند نعمتی به مردم عطا کرده یا عذابی بر دشمنان فرو فرستاده است.

وی با اشاره به آیه هشتم سوره ابراهیم گفت: خداوند در این آیه، آزادی از ستمگران را به عنوان یک نعمت ذکر کرده است و در آیه نهم نیز خداوند اعلام کرده است که اگر شکر نعمت‌ها را به جای نیاورید نه تنها نعمت را از شما می‌گیرم بلکه مجازاتتان می‌کنم.

خاتمی عنوان کرد: نعمت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را وقتی می‌توانیم ترسیم کنیم که حکومت طاغوت را بشناسیم و بفهمیم انقلاب اسلامی چه کرده است.

رژیم پهلوی رسالت دین‌زدایی از ایران را داشت
وی در ادامه سخنان خود به ترسیم چهره رژیم پهلوی و رسالت آن در دین‌زدایی پرداخت و گفت: انگلیسی‌ها رژیم پهلوی را سر کار آوردند تا سفره دین را جمع کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رضا خان در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی سردار سپه شد و چند سال بعد شاه شد اینکه چرا رضاخان انتخاب شد به دلیل بی‌سوادی و بی‌دینی او بوده است.

وی با اشاره به سفر رضاشاه به ترکیه و ملاقات با آتاتورک، گفت: رضاشاه در بازگشت از ترکیه نخستین کاری که کرد مبارزه وحشیانه با حجاب بود.

حجاب یک اصل فرعی فقهی نیست بلکه اصل اساسی در دنیا است
خاتمی با بیان اینکه حجاب نماد اسلامیت است، خاطرنشان کرد: امروز دیگر حجاب یک اصل فرعی فقهی نیست بلکه اصل اساسی است و هر دولتی که می‌خواهد با دین مبارزه کند حرف از مبارزه با حجاب می‌زند و اگر می‌خواهد با دین همراه شود حرف از آزادی حجاب می‌زند.

وی مبارزه با روحانیت را دومین حرکت رضاخان پس از بازگشت از ترکیه عنوان کرد و افزود: رضاخان عمامه‌ها را از سر روحانیون برداشت و از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۲۰ همه حوزه‌های علمیه تعطیل شد فقط حوزه علمیه قم بود که نفس می‌کشید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حوزه‌های علمیه تبدیل به دبیرستان‌های دخترانه شدند و در واقع با این عمل به دین دهن کجی کردند.

رژیم پهلوی رژیم لائیک بود
وی سومین کار رضاخان را مبارزه با عزاداری سیدالشهدا عنوان کرد و افزود: رسالت پهلوی واقعا دین‌زدایی بود و اگر روی کار می‌ماندند خدا می‌داند چه بر سر این کشور می‌آوردند.

خاتمی رژیم پهلوی را رژیمی لائیک توصیف کرد و گفت: ایران که در زمان طاغوت پایگاه لائیک‌ها بود امروز پایگاه اسلام ناب شده و قیام‌های شاخ آفریقا از انقلاب اسلامی الهام گرفته است.

وی با ذکر این نکته که قانون اساسی ایران کاملا مترقی و اسلامی است، ابراز کرد: تا قبل از انقلاب، دین در این کشور قاچاق بود پس از انقلاب اسلامی نه تنها دین از قاچاق بودن بیرون آمد بلکه مکتب رایج و اصل اساسی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استقلال را دیگر نعمت الهی دانست و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران مستقل‌ترین کشور دنیاست و کسی نمی‌تواند به این کشور نگاه چپ کند.

وی با اشاره به سخن اشتون در بازگرداندن ایران به میز مذاکره افزود: اینها آرزوی یک لبخند ایران را دارند که به فضل خدا این آرزو را به گور خواهند برد.

خاتمی ادامه داد: آمریکائی‌ها کلافه شدند و به هر کاری علیه ایران دست زدند اما ایران مثل سر و قامت کشیده ایستاده است و بدانید که هیچ تحولی در منطقه نیست که یک طرف آن مسئله ایران مطرح نباشد.

وی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را از دیگر نعمت‌های الهی برشمرد و بیان کرد: مردم ایران ۲۶ بار از پیروزی انقلاب تاکنون پای صندوق‌های رای رفته و سرنوشت خود را تعیین کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اذعان به برخی مشکلات معیشتی مردم و به ویژه تورم، گفت: خیلی ناسپاسی است که به خاطر کمی گرانی و کارهایی که صورت می‌گیرد و با روح انقلاب سازگاری ندارد بگوییم گذشته بهتر بود.

وی در پایان تاکید کرد: کسانی که نعمت اسلام، استقلال و حاکمیت مردم و ده‌ها نعمت دیگر را نمی‌بینند مرتکب گناه کبیره می‌شوند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.aexfuqetxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما