دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : 4379
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد:

ضرورت حفظ وحدت ملی در ایام انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف تاکید کرد: در ایام انتخابات نیازمند وحدت و وفاق ملی هستیم.
ضرورت حفظ وحدت ملی در ایام انتخابات
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از مدیران حراست دستگاه‌های اجرایی با اشاره به تبریک هفته وحدت، دهه فجر، میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: ‌این ایام دارای پیام‌های زیادی است چرا که هر حادثه‌ای در دنیا محقق می‌شود دارای پیام‌هایی است که با هوش، درک و فرهنگ خودمان باید این پیام‌ها را بفهمیم.

وی افزود: دهه فجر، هفته وحدت و ۲۲ بهمن پیام‌های بزرگی دارد و نخستین پیام آن پیام نبوت است که یکی از اصول اسلامی و اصول دین ماست که خداوند متعال از روزی که انسان در جهان زندگی می‌کند در میان هر جامعه و امتی پیغمبر و رهبری را از جانب خود فرستاده است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: از مسائل مهم، تحقیق و دقت در مطالب با دلیل و استدلال است و فهمیدن این اصل نبوت به این معنا است که باید در نظر بگیریم که پیامبر از جانب خدا رهبر، راهنما و قانونگذار است و باید بدانیم که پیغمبران همیشه که در میان مردم نیستند و باید نائبی داشته باشند تا مجری قوانین باشند.

وی خاطر نشان کرد: اگر امام معصوم حاضر بود رهبر و راهنماست و اگر نبود که اسلام تعطیل نیست، اسلام برای کل بشر و زمان‌ها است و این امر را ائمه می‌دانستند که زمانی خواهد رسید که امام زمان غایب شده و این غیبت قرن‌ها طول خواهد کشید و در تمام این مدت نمی‌شود مردم بی‌سرپرست باشند، چرا که جامعه نیاز به راهنما دارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام معصوم باید یک نایب و قائم مقامی برای راهنمایی وجود داشته باشد، تصریح کرد: این نایب و قائم مقام باید چهار صفت اساسی داشته باشد از جمله اینکه یک فقیه اسلام شناس به تمام معنا باشد چون اسلام دینی است که در تمام ابعاد زندگی دخالت دارد، دوم عادل و با تقوا باشد و سوم مدبر بوده و بر اساس اسلام جامعه را اداره کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از صفات یک راهنما و جانشین شجاع بودن است، چرا که در اسلام همیشه امکان جنگ و نبرد هست و حق همیشه دشمنانی دارد و باید در مقابل آنان از کید و مکر دشمن آگاه باشد و نقشه‌های آنان را بفهمد و با شجاعت برخورد کند.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: غیر از این روش،‌ هیچ شکل دیگری درست نیست و اسلام چنین حکومتی را قبول دارد و در حال حاضر ما یک نظام اسلامی و ولایی داریم و این افتخار ما طلبه‌ها و افتخار شماست که با جان‌ نثاری شما و خون دهها هزار شهید یک چنین حکومت و نظامی برقرار شده است که زمینه ساز ظهور امام زمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر کسی به هر نحوی خدمت کند عبادت کرده است، عنوان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب در نماز جمعه این هفته مطالب خوبی را عنوان کردند هر گروه و کشوری که با اسرائیل بجنگد ما به او کمک می‌کنیم و اینکه اوباما گفته است ما برای نگهداری اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کند نشانه برخورد حق و باطل است.

این مرجع تقلید اذعان داشت: زمانی که امام عصر ظهور کنند از راه جنگ و جهاد با دشمنان اسلام با قدرتی بالا مقابله می‌کنند زیرا خداوند وعده داده که حق همیشه پیروز بوده و باطل همیشه مغلوب است.

وی با اشاره به منطقی بودن اسلام گفت: هیچ چیز و هیچ کس در دنیا توانایی مقابله با اسلام منطقی را ندارد، چرا که خدا همراه کسانی است که در راه مبارزه با استکبار با ایمان اسلامی گام بر می‌دارند.

آیت الله نوری همدانی افزود: در هر جامعه‌ای سه طاغوت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی وجود دارد که باید با قیام و جهاد ریشه سکولار، فقر، تبعیض، استکبار و نفاق را از بین ببریم.

وی افزود: شما باید با ایمان، وحدت و شجاعت در راه مبارزه و جهاد گام بردارید تا بتوانید این اسلام و انقلاب را نگهداری کنید و این همایش و رزمایش‌های شما امری بسیار مهم است چرا که هر زمان که مردم در صحنه بودند ما پیروز شدیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف تاکید کرد: در ایام انتخابات نیازمند وحدت و وفاق ملی هستیم.

آیت الله نوری همدانی در پایان پیروزی انقلاب اسلامی را کار خدا دانست و بیان داشت: این انقلاب به آسانی به‌دست نیامده است و پیروزی آن کار خدا و امام بود و باید این نظام والایی که بعد از ائمه و پیامبران به دست ما رسیده است را حفظ کرده و زمینه را برای ظهور امام زمان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.f8ebjh8xo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما