دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 43830
منبع : خبرگزاری مهر

مرقد طفلان مسلم زیارتگاه هزاران زائر ایرانی

قم نيوز : قم نیوز: مرقد محمد و ابراهیم از فرزندان حضرت مسلم این روزها زیارتگاه هزاران زائر اربعین حسینی(ع) است.
مرقد طفلان مسلم زیارتگاه هزاران زائر ایرانی
به گزارش قم نیوز، وارد صحن مرقد طفلان مسلم که شوید تابلوی بزرگ کاشی کاری شده توجه شما را جلب می‌کند. این تابلو نحوه شهادت این دو نوجوان عاشورایی از نسل حضرت اسماعیل(ع) را در کنار شط فرات نشان می‌دهد.

نمونه دیگری از این هنر کاشی‌کاری در داخل مرقد فرزندان حضرت مسلم روی دیوار بزرگ نقش بسته که کار هنرمندان چیره‌دست ایرانی است. روی این کاشی‌ها، جریان شهادت محمد و ابراهیم به زبان عربی و فارسی نوشته شده که مورد توجه بسیاری از زائران قرار می‌گیرد.

در این بقعه دو ضریح برای فرزندان حضرت مسلم توسط ایرانی‌ها ساخته و نصب شده که روی کتیبه‌های اطراف این دو ضریح به خط فارسی اشعاری نوشته شده است.

در اطراف صحن بزرگ مرقد این دو نوجوان، حجره‌هایی برای استراحت زائران ساخته شده است. در وسط صحن، دو ضریح فرزندان مسلم ابن عقیل قرار دارد و بر روی هر قبر، یک گنبد طلایی رنگ باشکوه و یک گلدسته با نقوش اسلامی بر پا شده است.

در روزهای منتهی به اربعین حسینی هزاران نفر از زائران ایرانی این بقعه را زیارت کردند. رحمان فتاح‌زاده که برای اولین بار به این مکان رفته در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به عراق اظهار کرد: پس از زیارت قبر فرزندان حضرت مسلم دو نکته برای من خیلی جالب بود؛ یکی مشارکت هنرمندان و خیران ایرانی در ساخت این بنای باشکوه و ضریح دو مرقد و دیگری حضور گسترده زائران ایرانی در این حرم است.

وی گفت: عشق به امام حسین(ع) باعث شد مردم نسبت به تمامی کسانی که به جریان عاشورای حسینی ارتباط دارند، ارادت ویژه‌ای داشته باشند. فرزندان مسلم هم نوجوانان عاشورایی بودند که در سال ۶۱ قمری مظلومانه به شهادت رسیدند.

مرقد طفلان مسلم در غرب شهر مُسَیِّب در حدود ۲۰ کیلومتری شهر کربلا قرار دارد و زائرانی که از جاده اصلی بغداد - کربلا تردد می‌کنند، توسط یک راه فرعی، محل دفن محمد و ابراهیم را زیارت می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchv6nk.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما