سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 43833
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیرحوزه در بازدید از مرکز پاسخگویی به شبهات دینی حوزه؛

بسته های آموزشی-مهارتی برای پیوست به تمام رشته های حوزوی ایجاد کنید/ ازموازی کاری جلوگیری شود

قم نيوز : قم نیوز: بسته های آموزشی-مهارتی برای پیوست به تمام رشته های حوزوی ایجاد کنید/ ازموازی کاری جلوگیری شود
بسته های آموزشی-مهارتی برای پیوست به تمام رشته های حوزوی ایجاد کنید/ ازموازی کاری جلوگیری شود
به گزارش قم نیوز،  آیت الله اعرافی در بازدید و نشستی با مدیر و مسئولان مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: در ابتدا از تمام مسئولان، محققان و دست اندرکاران این مرکز تشکر کرده و از عزیزانی که این جایگاه را بنیان نهاده و راه اندازی کردند، تقدیر داریم.

وی ابراز داشت: مطالعه کلی بر روی مراکز علمی و پژوهشی حوزه از فعالیت های جدید مرکز مدیریت حوزه های علمیه است که در حال انجام بوده و ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با بیان این مطلب که در برابر سوال و پرسش های مطروحه، سه مدل و طرح وجود دارد، خاطرنشان ساخت: مدل نخست آن است که با توجه به ذخائر و تولیدات پیشین، پاسخ موجود را عرضه نماییم؛ مدل دوم، بازتولید پاسخ از مباحث موجود و مدل سوم تحقیقات جدید در برابر سوالات و شبهات جدید است.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: قلمروهای شبهه انگیز از مباحث دارای اهمیت است که حوزه علوم انسانی و اجتماعی یکی از آن قلمروهاست و محققان ما باید بر آن مسلط باشند.

امام جمعه قم اظهار داشت: حوزه قرآن و مستشرقین و همچنین محصولات تأثیرگذار تمدن غرب بر روی سبک زندگی اسلامی از دیگر قلمروهایی است که باید به صورت جدی در آن ورود کرد.

رئیس المصطفی ابراز داشت: توجه به طیف پرسش و شبهه و همچنین پیش بینی شبهات از دیگر موضوعات بسیار مهمی است که باید بر آن دقت کرد.

*تأکید بر دقت نظر بر ادبیات،شیوه و نوع پاسخگویی به شبهات

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: ادبیات، شیوه و نوع پاسخگویی به سوالات و شبهات از مباحث مهم دیگری است که باید دقت نظر کامل بر روی آن انجام گردد.

وی تصریح کرد: پیش دستی برای تولید سوال و پرسش برای مخاطب در راستای حساس نمودن ذهن مخاطبان از دیگر مقولاتی است که باید بر روی آن تمرکز کرد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: همه دروس، پایان نامه ها، رشته ها و ... حوزه باید رویکرد پاسخ به پرسش های مربوط به آن حوزه را داشته و اساتید ما باید چنین نگاهی داشته باشند؛ البته باید روح چنین نگاه هایی به تمام بدنه حوزه تزریق شده و بر روی آن کار کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: این مرکز همانند دیگر بخش های حوزه نیازمند به اسناد راهبردی است که در ادامه باید به برنامه های پنج ساله مبدل گشته و مسئولان آن پاسخگو باشند.

استاد حوزه ابراز داشت: شناسایی مراکز همسو و ایجاد بانک اطلاعات از این مراکز یکی از فعالیت هایی است که این مرکز باید پیگیری کرده تا بتوان از برنامه های همسو و موازی کاری جلوگیری و برنامه ریزی مناسبی برای آن انجام داد.

*تحلیل های کلان سالانه از شبهات از ضروریات است

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: تحلیل های کلان سالانه از شبهات از ضروریاتی است که باید انجام گردد.

مدیر حوزه های علمیه  تصریح کرد: ایجاد بسته های آموزشی-مهارتی برای پیوست به تمام رشته های حوزوی از دیگر فعالیت هایی است که مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات می تواند انجام دهد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی باید به جمع راهبری قوی تبدیل گردد که نقش هدایت کننده را در حوزه داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: این مرکز باید سوالاتی را که از نظر کمی و کیفی از ضرورت خاصی برخوردار است را به مرکز تدوین متون پیشنهاد داده تا بتواند در کتب درسی حوزه جای پیدا کند.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaeany.49nee15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما