چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 439
رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو استان قم:

فعالیت بازارهای روز در اطراف مدارس متوقف شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو استان قم از لزوم انتقال مکان بازار روزهای هفتگی اطراف مدارس در استان قم خبر داد.
فعالیت بازارهای روز در اطراف مدارس متوقف شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام اصغر نجفی‌مقدم امروز در سخنانی وجود بازار روزهای هفتگی در اطراف مدارس را به ضرر مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها دانست و اظهار داشت: وجود این بازارها باعث آلودگی محیط زیست اطراف مدارس و به ‌خطر انداختن امنیت اجتماعی آن می‌شود.

وی در ارتباط با امنیت اجتماعی اطراف مدارس، افزود: وجود افراد با فرهنگ‌های مختلف و عرضه برخی از تجهیزات مانند سی‌دی‌های مبتذل، باعث از بین رفتن امنیت اجتماعی اطراف مدارس می‌شود که این مورد می‌تواند به دانش‌آموزان لطمه های جدی وارد کند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو استان قم با اشاره به لزوم بازار روز گفت: بازار روز به‌دلیل بهره‌مندی قشر آسیب‌پذیر جامعه از این مراکز و اشتغالزایی برای افراد، الزامی است اما باید نسبت به استقرار این بازارها در اطراف مدارس تجدید نظر شود.

وی در ادامه با اشاره به مسائلی همچون نبود سیستم جامع جمع‌آوری زباله در بازار روز هفتگی و خاکی بودن اغلب این بازارها اعلام کرد: پس از برگزاری هفتگی بازار روز، میزان قابل توجهی زباله در اطراف مدارس انباشته شده که در کنار گرد و خاکی که به واسطه خاکی بودن مراکز بازار روز هفتگی ایجاد می‌شود، غیر قابل تحمل است.

نجفی‌مقدم با بیان اینکه طرحی از جانب شهرداری مبنی بر ساماندهی دستفروشان سطح شهر اجرا شده است، گفت: نتیجه این طرح ایجاد بازار روز و بازارهای هفتگی بوده که عملکرد بسیار خوبی است اما باید در مورد مکان‌های آن بررسی بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه آسفالت کردن بازار روز در صورت عدم انتقال آنها، راهکار دیگری برای کم کردن مضرات این بازارها دانست و گفت: جلوگیری از انتشار گرد و غبار ایجاد شده توسط بازار روزهای هفتگی، برای استان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها مفید خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcjfhexzuqet.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما