يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 44004
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پيشرفت ۸۰ درصدي احداث كمربند سبز حاشيه اتوبان امام علي(ع)

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه سه قم از پيشرفت ۸۰ درصدي احداث كمربند سبز حاشيه اتوبان امام علي(ع) خبر داد.
پيشرفت ۸۰ درصدي احداث كمربند سبز حاشيه اتوبان امام علي(ع)
به گزارش قم نیوز،  رضا پوريافر با بيان اينكه اجراي پروژه كمربند سبز حاشيه اتوبان امام علي(ع) يكي از پروژه هاي ويژه‌اي است كه تاثير بسزايي در تلطيف هواي قم و جلوگيري از ورود گرد و غبار به شهر مي‌كند، اظهار كرد: با اجراي اين پروژه خصوصا در بخش شمالي قم بخش قابل توجهي از گرد و غبار ورودي از سمت شمال كاهش مي‌يابد.

شهردار منطقه سه قم با بيان اينكه مساحت اين محدوده كمربند سبز قم بيش از ۱۴ هزار مترمربع است، افزود: تاكنون بخش عمده‌اي از اجراي اين پروژه صورت گرفته و اقدامات نهايي در حال انجام است.

پوريافر از پيشرفت ۸۰ درصدي احداث كمربند سبز حاشيه اتوبان امام علي(ع) در اين منطقه خبر داد و گفت: خاكبرداري، خاكريزي، لوله گذاري و كاشت نهال جزو بخش‌هاي مختلف اين پروژه است.

وي با تاكيد بر اينكه شهر قم از مشكل كمبود سرانه فضاي سبز شهري و جنگلي رنج مي برد، خاطرنشان كرد: با ايجاد فضاي سبز مشكلاتي كه در حوزه گرد و غبار در شهر به وجود مي ‌آيد رفع شده و مي توان تلطيف هوا را رقم بزنيم.

شهردار منطقه سه قم بيان كرد: در اين محدوده كه جزو فضاي سبز جنگلي شهر محسوب خواهد شد درختاني متناسب با اقليم قم و با سن بيش از پنج سال كاشته مي‌شود كه شاهد رشد سريع و كاهش مصرف آب نيز باشيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbagba.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما