يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 44025
منبع : خبرگزاری فارس

قهرمانی مقتدرانه قم در فوتسال ناشنوایان ایران

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتسال ناشنوایان استان قم به عنوان تنها تیم بدون شکست مسابقات فوتسال ناشنوایان قهرمانی کشور بر سکوی نخست ایران ایستاد.
قهرمانی مقتدرانه قم در فوتسال ناشنوایان ایران
به گزارش قم نیوز، فوتسال به عنوان یکی از شاخص‌ترین ورزش‌های فعال در هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم در عرصه برون‌مرزی چند سال اخیر موفقیت‌های گسترده‌ و ارزنده‌ای همچون قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و قهرمانی جهان را با ورزش قم به ارمغان آورده است.

*حضور بازیکنان تیم ملی ناشنوایان در ترکیب قم

با حضور ملی‌پوشانی که برای فوتسال قم در میادین برون‌مرزی افتخارآفرینی کرده‌اند، تیمی که سال گذشته توانسته بود عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های فوتسال ناشنوایان ایران را از آن خود کند، امسال قوی‌تر از سال گذشته ظاهر شد و جام قهرمانی را بالاتر از دیگر حریفان شرکت کننده در این مسابقات به خود اختصاص داد.

این در حالی است که امسال با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، مسابقات فوتسال ناشنوایان سراسر کشور به میزبانی هیأت‌ مازندران و در شهرستان بابلسر برگزار شد و تیم قم از آغاز بازی‌ها یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها بود.

بازیکنانی که در ترکیب تیم فوتسال ناشنوایان هیأت‌ قم حضور دارند اکثرا از سابقه حضور در میادین آسیایی، و جهانی این رشته برخوردار هستند و با تاثیرگذاری بسیار مثبت در ترکیب تیم هیأت‌ ناشنوایان قم زمینه صعود این تیم به فینال بازی‌های قهرمانی کشور را فراهم کردند.

*تلاش ناشنوایان قم برای تبدیل نایب‌قهرمانی سال 94 به قهرمانی سال 95

تیم فوتسال ناشنوایان استان قم با نتایج بسیار خوب در مرحله مقدماتی و همچنین عبور از مرحله پلی‌آف بازی‌ها، همانند دوره قبل این رقابت‌ها در مشهد، این بار در بابلسر یکی از دو تیم راه یافته به دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال ناشنوایان ایران در سال 1395 شد و در پایان جشن قهرمانی گرفت.

فوتسالیست‌های ناشنوای استان قم که دارای استعداد و توانمندی بسیار بالایی هستند از شروع بازی‌ها نمایش قابل توجهی در مقابل حریفان خود داشتند و با عبور موفق از سد تمامی آنها به دیدار نهایی رسیده‌ و برای قهرمانی آخرین بازی را نیز با پیروزی تمام کردند.

*بازیکن سابق تیم ملی در راس کادر فنی قمی‌ها

در این مسیر سیدوحید غیاثی که سوابق درخشانی در سطح اول فوتسال کشور دارد و عضو سابق تیم ملی به شمار می‌رود و البته در تیم‌های مطرح باشگاهی فوتسال ایران نیز بازی کرده به عنوان سرمربی،  هدایت تیم فوتسال هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان قم را بر عهده داشت و این تیم بعد از تمرینات بسیار خوبی برای حضور در این رقابت‌ها برگزار کرد مزد سختی‌های برنامه‌های آماده‌سازی را با کسب مقام قهرمانی گرفت.

بازیکنان تیم فوتسال هیأت‌ ناشنوایان قم با نتایجی که در دیدارهای مراحل مقدماتی و حذفی رقم خورد، همراه با تیم یزد جواز صعود به مسابقه پایانی رقابت‌های فوتسال قهرمانی ناشنوایان کشور را به دست آؤردند و این بازی در نهایت با برتری نماینده قم پایان یافت.

این در شرایطی است که در مسابقات فوتسال نخستین المپیاد ناشنوایان کشور، بیش از 20 تیم حضور داشتند و ابتدا دیدارهای مرحله مقدماتی برگزار کردند و در پایان از هر گروه دو تیم راهی مرحله حذفی شد که با برگزاری بازی‌های این مرحله، ‌سرانجام چهار تیم کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، یزد و قم به مرحله نیمه نهایی این دوره از بازی‌ها راه یافتند.

*2 پیروزی و یک تساوی ناشنوایان قم در مرحله مقدماتی

نگاهی به نتایج تیم ناشنوایان قم در مرحله مقدماتی بازی‌های فوتسال ناشنوایان قهرمانی کشور نشان می‌دهد که تیم هیأت‌ قم در این مرحله با تیم‌های هیأت‌ اردبیل، البرز و همدان هم‌گروه بود و با کسب دو پیروزی و یک تساوی به عنوان صدرنشین مجوز صعود به مرحله حذفی را کسب کرد.

تیم فوتسال ناشنوایان قم در نخستین بازی خود به مصاف یکی از تیم‌های مدعی این دوره یعنی هیأت‌ اردبیل رفت و در حالی که بازی نزدیک و پایاپای بود، 6 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و سرانجام دو تیم به تساوی سه بر سه و تقسیم امتیازها رضایت دادند.

فوتسالیست‌های ناشنوای قم که اکثرا سابقه حضور در میادین برون‌مرزی این رشته همراه با تیم ملی را دارند، در دومین مسابقه به مصاف تیم هیأت‌ البرز رفتند و در پایان دیداری که کاملا تیم برتر میدان بودند، جشنواره‌ای از گل به راه انداخته و با نتیجه جالب توجه 11 بر یک حریف خود را در هم کوبیدند.

سومین مسابقه تیم فوتسال ناشنوایان قم در مرحله مقدماتی رقابت‌های سال 1395 فوتسال ناشنوایان ایران برابر تیم هیأت‌ همدان به انجام رسید و در این دیدار نیز 6 گل به ثمر رسید و سهم فوتسالیست‌های قم پنج گل و برتری قاطع پنج بر یک برابر حریف بود.

*صعود فوتسالیست‌های قم به پلی‌آف با کسب جایگاه نخست جدول

بدین‌ترتیب فوتسالیست‌های ناشنوای قم از سه بازی مرحله گروهی موفق به کسب هفت امتیاز و جایگاه نخست جدول رده‌بندی شدند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله پلی‌آف بازی‌ها شدند تا در مقابل تیم فوتسال ناشنوایان هیأت‌ مازندران میزبان بازی‌ها به میدان بروند.

تیم فوتسال هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان قم در مرحله یک چهارم نهایی این بازی‌ها به مصاف تیم میزبان یعنی مازندران رفت و در حضور تماشاگران طرفدار تیم حریف، ضمن تسلط بر تمام لحظات این دیدار، در پایان با نتیجه قاطع پنج بر صفر به برتری رسید تا مجوز صعود به نیمه نهایی را به دست بیاورد.

*دومین رویارویی با اردبیل و صعود به مسابقه فینال

بعد از این بازی بسیار خوب و جذاب، تیم فوتسال ناشنوایان قم در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم هیأت‌ اردبیل رفت، تیمی که در مرحله مقدماتی نیز با آن هم‌گروه بود و دو تیم به تساوی سه بر سه دست یافته بودند و بار دیگر در نیمه نهایی به یکدیگر رسیدند.

در این دیدار دیگر داستان اتفاقات بازی‌های مرحله مقدماتی بین قم و اردبیل رخ نداد و شاگردان سیدوحید غیاثی از این بازی نیز با برتری پرگل چهار بر دو خارج شدند تا تیم قم یک پای فینال این رقابت‌ها لقب بگیرد، ضمن اینکه در دیگر بازی نیمه‌نهایی تیم یزد از سد کهگیلویه و بویراحمد عبور کرد و فینالیست شد.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی مسئولین برگزاری این مسابقات، دیدار نهایی بازی‌های فوتسال ناشنوایان ایران بین تیم‌های ناشنوایان قم و یزد به انجام رسید، ضمن اینکه دیدار رده‌بندی بین تیم‌های کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل برگزار شد تا تیم‌های اول تا چهارم مشخص شوند.

*قهرمانی مقتدرانه ناشنوایان فوتسالیست‌ قم با عبور از سد یزد

در مسابقه نهایی فوتسالیست‌های هیأت‌ ناشنوایان قم و یزد در وقت‌های عادی به تساوی رضایت دادند و سپس کار به ضربات پنالتی کشید تا نماینده فوتسال قم که سال گذشته عنوان نایب‌قهرمانی ایران را کسب کرده بود، این بار با اقتدار بر سکوی قهرمانی رقابت‌های فوتسال سال 1395 ناشنوایان ایران قرار بگیرد.

دبیر هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم که اتفاقا در این بازی‌ها مسوولیت سرمربیگری تیم فوتسال ناشنوایان قم را نیز عهده‌دار بود، راجع به این قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: امسال کارمان خیلی سخت بود زیرا باید از نایب‌قهرمانی سال قبل دفاع می‌کردیم.

* مدال‌های جهانی و آسیایی ناشنوایان برای ورزش قم

سیدوحید غیاثی یاد آور شد: در مجموع فشار زیادی روی بازیکنان تیم بود اما خدا را شاکرم که توانستیم هم بازی‌های خوبی ارائه کنیم و هم اینکه نتایج خوبی بگیریم و در نهایت با تبدیل نایب‌قهرمانی سال 1394 به قهرمانی سال 1395، فوتسال قم را باز هم سربلند کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: سال گذشته سه نماینده در تیم‌های ملی اعزامی ایران به رقابت‌های فوتبال و فوتسال قهرمانی آسیا و اقیانوسیه داشتیم که هر دو تیم قهرمان شدند و افتخار قهرمانی و نشان طلای آن نصیب ورزش قم نیز شد، ضمن اینکه در رقابت‌های جهانی نیز نماینگان قم حضور یافتند و قهرمانی فوتسال جهان به ایران اختصاص یافت تا ورزش ناشنوایان یک مدال جهانی نیز برای استان قم به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcen78e.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما