چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 44095
منبع : خبرگزاری فارس

والیبالیست‌های معلول قم برای قهرمانی کشور به میدان می‌روند

قم نيوز : قم نیوز: والیبالیست‌های معلول استان قم در تلاش برای کسب عناوین برتر مسابقات والیبال نشسته قهرمانی کشور با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.
والیبالیست‌های معلول قم برای قهرمانی کشور به میدان می‌روند
به گزارش قم نیوز، رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی کشور بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی انجمن والیبال نشسته فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین از روز جمعه هفته جاری رسماً آغاز می‌شود و تیم‌هایی از هیأت‌ جانبازان و معلولین استان‌های مختلف در آن به میدان می‌روند.

یکی از استان‌های فعال و موفق در رشته‌ والیبال نشسته قم است که در این ورزش چندین بازیکن ملی‌پوش و مطرح در سطح اول والیبال نشسته کشور دارد و افتخارات زیادی را با درخشش ملی‌پوشان خود در تیم‌های اعزامی ایران به میادین مختلف برون‌مرزی به دست آورده است.

مهمترین دستاورد این رشته برای ورزش جانبازان و معلولین استان قم کسب سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک 2016 به میزبانی ریودوژانیرو برزیل بود که بعد از نزدیک به سه دهه امکان حضور در این رویداد بزرگ ورزشی را برای استان قم فراهم کرد و برای ورزش قم مدال نیز به ارمغان آورد.

والیبال‌نشسته یکی از رشته‌های موفق ورزشی در هیأت‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم محسوب می‌شود در حالی که دستاوردهای ارزشمندی در سال‌های قبل برای ورزش قم رقم زده، اکنون آماده حضور موفق در پیکارهای والیبال‌نشسته قهرمانی سال 1395 کشور است.

ورزشکاران رشته موفق و شاخص ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در حالی برای این رقابت‌ها آماده می‌شوند که قم در لیگ‌های والیبال‌نشسته کشور نماینده‌ای ندارد اما بازیکنان شاخص و مطرح والیبال نشسته این استان در تیم‌های لیگ برتری ایران عضویت دارند.

آخرین بار والیبال نشسته قم پنج سال قبل در پیکارهای لیگ دسته اول والیبال نشسته باشگاه‌های کشور به میدان رفت و در حالی که اکثرا بازیکنان بومی این رشته در ترکیب تیم هیأت‌ جانبازان و معلولین قم حضور داشتند، موفق به کسب مقام قهرمانی ایران شد اما به دلیل مشکلات مالی در لیگ برتر حضور نیافت.

از جمله والیبالیست‌های مطرح قم حسین گلستانی، سیدحسین حسینی‌جد، حسن حسین‌لو، مرتضی جعفری و چندین چهره موفق دیگر هستند که هم‌اکنون در سطح اول رقابت‌های باشگاهی والیبال نشسته ایران حضور دارند و برای تیم‌های سایر استان‌ها در لیگ‌های کشور بازی می‌کنند.

مهمترین دستاورد این رشته برای ورزش قم امسال رقم خورد و حسین گلستانی به عنوان تنها ملی‌پوش والیبال نشسته قم در ترکیب نهایی تیم ملی ایران راهی رقابت‌های والیبال نشسته بازی‌های پارالمپیک 2016 در شهر ریودوژانیرو برزیل شد و همراه با این تیم از سد تمام حریفان گذشت و مدال طلا و عنوان قهرمانی را به ارمغان آورد.

در حالی که انجمن والیبال نشسته فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین ایران امسال بیست و نهمین دوره مسابقات قهرمانی والیبال نشسته مردان ایران را به میزبانی هیأت‌ خراسان‌رضوی و در مشهد مقدس برگزار می‌کند، تیم قم نیز یکی از مدعیان حاضر در این بازی‌ها به شمار می‌رود.

این در شرایطی است که برای حضور در این مسابقات تیم‌هایی از 26 استان اعلام آمادگی کرده‌اند و مردان والیبال نشسته قم نیز به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند تا از دوازدهم تا هفدهم آذر ماه در تلاش برای یکی از عناوین برتر این دوره از بازی‌ها با حریفان خود پیکار کنند.

تیم‌های حاضر در این دوره از بازی‌ها پس از انجام قرعه‌کشی در هشت گروه مقدماتی به شکل دوره‌ای به رقابت خواهند پرداخت تا در پایان بازی‌های گروهی، دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله پلی‌آف شوند و بدین‌ترتیب مراحل بعدی بازی‌ها تا نیمه نهایی و فینال به انجام برسد و تیم‌های برتر مشخص شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbsgba.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما