کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سبحانی:

قرآن به خط ایرانی چاپ و در اختیار همه کشورها قرار گیرد

خبرگزاری فارس , 11 آذر 1395 ساعت 16:30

قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: لازم است قرآن به خط ایرانی که ساده‌تر و خواناتر است چاپ و در اختیار مردم همه کشورها قرار بگیرد.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: از خدمات ریاست و مدیران سازمان اوقاف کمال تشکر را داریم ولی تذکراتی هم لازم است.

وی افزود: قرآنی که توسط سازمان اوقاف چاپ می‌شود حتما باید از خط ایرانی بهره ببرد؛ اکنون در آستان قدس رضوی قرآنی خوانا و زیبا موجود است که من هم از همان چاپ استفاده می‌کنم زیرا این مسئله تبلیغ اسلام به نحو احسن است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جمهوری‌های استقلال یافته از شوروی سابق نیازمند قرآن‌هایی به خط ایرانی هستند گفت: دیگران قرآن‌هایی به خط عثمان طه در اختیار آنها قرار می‌دهند و ما نیز باید نسبت به چاپ قرآن به خط ایرانی اهتمام داشته باشیم.

وی ادامه داد: حتی خود عثمان طه گفته است خط به صورت ارثی به ایران خواهد رسید و ترقی آن در دیگر کشورها نخواهد بود.

سبحانی با بیان اینکه اعزام مبلغ به مناطق محروم باید در اولویت سازمان اوقاف باشد گفت: در برخی مناطق مبلغانی به صورت بومی حضور دارند بنابراین اولویت باید با مناطق محروم باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق، شیعیان مسجد ندارند یا اگر مسجدی وجود دارد روحانی ندارد که این یکی از مشکلات اساسی است، حتی در تهران هم گزارش‌هایی مبنی بر کمبود مسجد وجود دارد که نباید اینگونه باشد.

وی اظهار کرد: اگر سازمان اوقاف همت اولیه را داشته باشد و چهار دیوار مسجد را بالا بیاورد، مردم دست به کار می‌شوند و بقیه مراحل را با کمک یکدیگر انجام می‌دهند.

سبحانی گفت: موقوفات در حال افزایش هستند و مراجع تقلید هم وقف‌هایی داشته‌اند که سبب ترویج این سنت حسنه می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به مسجد کریمخان در تبریز عنوان کرد: این مسجد جزو آثار باستانی هم به شمار می‌رود ولی در حال حاضر به خاطر پروژه مترو، درب این مسجد بسته شده؛ در چنین پروژه‌هایی باید از اوقاف و متولیان مسجد اجازه گرفته شود در حالیکه این مسئله را شاهد نیستیم بنابراین سازمان اوقاف باید در این زمینه حساس باشد و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: اخیرا درس وقف را شروع کرده‌ام و لازم است مباحثی که در این جلسات مطرح می‌شود در قالب‌های گوناگون صوتی و نوشتاری، در اختیار همگان قرار گیرد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44115

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44115/قرآن-خط-ایرانی-چاپ-اختیار-همه-کشورها-قرار-گیرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir