پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 44119
منبع : خبرگزاری فارس

2 داور استان قم برای قضاوت رقابت‌های وودبال مدرک داوری گرفتند

قم نيوز : قم نیوز: دو داور برای نخستین‌بار در ورزش استان قم برای قضاوت رقابت‌های رشته ورزشی وودبال موفق به کسب مدرک معتبر داوری شدند.
2 داور استان قم برای قضاوت رقابت‌های وودبال مدرک داوری گرفتند
به گزارش قم نیوز،  رشته ورزشی وودبال یکی از رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون گلف محسوب می‌شود که چند سالی است به طور رسمی فعال شده و علاقه‌مندان متعددی را نیز جذب خود کرده است و در مسابقات کشوری این رشته نیز نمایندگان قم به میدان می‌روند.

وودبال در کنار مینی‌گلف، به‌کاپ و یکی دو رشته ورزشی جدید دیگر زیر مجموعه فدراسیون گلف ایران و هیأت‌های استانی این رشته هستند و در ادامه روند رو به رشد این رشته ورزشی در قم، دو نفر نماینده قم در دوره داوری این رشته ورزشی موفق به کسب مدرک شدند.

این دوره داوری ویژه رشته ورزشی وودبال توسط انجمن وودبال فدراسیون گلف برنامه‌ریزی و برگزار شد و اسامی پذیرفته‌شدگان در آن در حالی اعلام شد که دوره داوری در درجه سه بود و داورانی از استان‌های مختلف کشور که فعالیت در این رشته را آغاز کرده‌اند، برای دریافت مدرک در این دوره حضور پیدا کردند.

در بین اسامی پذیرفته‌شدگان در دوره داوری درجه سه وودبال نام داورانی از استان‌های کرمان، فارس، آذربایجان شرقی، قم و گیلان به چشم می‌خورد و از بین دو نماینده قم یک نفر در بخش آقایان و یک نفر در بخش بانوان در این دوره حضور پیدا کرده بودند که با موفقیت آن را پشت سر گذاشتند.

برای این منظور اعظم خودکار و بهروز صادقی از قم اعزام شده بودند، در حالی که این دوره به مدت سه روز برای دومین بار در تاریخ فعالیت این رشته در کشور و البته برای نخستین‌بار به میزبانی هیأت گلف استان فارس برگزار شد و شیرازی‌ها این دوره را در زمین وودبال زرقان میزبانی کردند.

دوره داوری درجه سه رشته ورزشی وودبال با تدریس مهرداد جمشیدی و محمدمهدی سعیدی مدرسین بین‌المللی این رشته برگزار شد تا داوران از دانش روز این رشته ورزشی در امر قضاوت رقابت‌های مهم و معتبر آن برخوردار شوند و وودبال ایران از این نظر یک گام دیگر در مسیر پیشرفت قدم بردارد.

خبر دیگر از فدراسیون گلف و گلف استان قم این است که جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی مسابقات فصل جدید لیگ گلف باشگاه‌های کشور در حالی برگزار شد که به دلیل مشخص نبودن تکلیف رئیس جدید هیأت گلف استان قم، تیمی از قم نتوانست در این لیگ حضور پیدا کند.

این در حالی است که با توجه به بازنگری و تجدید نظر در آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول گلف مردان و بانوان باشگاه‌های کشور، جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی فصل جدید این رقابت‌ها با حضور رؤسای هیأت‌های استانی و مدیران باشگاه‌ها و تیم‌های حاضر در لیگ در حضور دبیر فدراسیون، رئیس سازمان لیگ و دبیر سازمان لیگ این رشته برگزار شد.

بر اساس آیین‌نامه جدید، تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر و دسته اول گلف مردان و بانوان باشگاه‌های کشور باید مبلغ ورودی تعیین شده را به حساب درآمدی فدراسیون گلف پرداخت کنند و در تمامی مراحل رفت و برگشت این مسابقات نیز باید تیم‌ها حضور داشته باشند.

این تصمیم با هدف ارتقاء سطح کیفی رقابت‌های لیگ گلف ایران گرفته شده تا تیم‌هایی که از توانایی مالی لازم برخوردارند در لیگ حضور پیدا کنند، اما در حال حاضر هیأت گلف استان قم هیچ امکان تصمیم‌گیری برای حضور در این مسابقات ندارد، زیرا این هیأت هنوز به شکل سرپرستی فعالیت می‌کند.

این در شرایطی است که در سال قبل تعداد هشت تیم در مسابقات لیگ برتر و تعداد 9 تیم در رقابت‌های لیگ دسته اول گلف مردان باشگاه‌های کشور حضور داشتند و بازی‌های لیگ دسته اول گلف بانوان ایران نیز با حضور هفت تیم به طور رسمی راه‌اندازی و برگزار شد.

در سال قبل تعداد دو تیم از مسابقات لیگ برتر گلف به رقابت‌های لیگ دسته اول سقوط کردند و دو تیم از دسته اول به لیگ برتر راه پیدا کردند و البته باز هم خبری از نماینده گلف قم در جمع تیم‌های مدعی نبود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci3za5.t1a5z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما