شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 44174
منبع : خبرگزاری فارس

تحصیل 14 هزار و 800 طلبه در جامعةالزهرا/ رشته مدیریت مدرسه طراحی شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر جامعةالزهرا گفت: 14 هزار و 800 طلبه در جامعةالزهرا در حال تحصیل هستند و 52 هزار طلبه از جامعةالزهرا فارغ‌التحصیل شده‌اند.
تحصیل 14 هزار و 800 طلبه در جامعةالزهرا/ رشته مدیریت مدرسه طراحی شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد هاشمیان ظهر امروز در نشست دو روزه جامعةالزهرا و وزارت آموزش و پرورش با موضوع مشاوره و روانشناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در سال 54 جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه در نامه‌ای به امام خمینی(ره) بیان کردند که کار برای ما سخت شده است، بسیاری از علما در زندان بودند و امام خمینی(ره) فرمودند در دوره رضا شاه حتی برگزاری یک درس جرم بود و در زیرزمین‌ها درس بیان می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز 14 هزار و 800 طلبه در جامعةالزهرا در حال تحصیل هستند، گفت: 52 هزار طلبه دانش آموخته از جامعةالزهرا فارغ التحصیل شده‌اند.

مدیر جامعةالزهرا خاطرنشان کرد: امروز که مسؤولان ادارات مشاوره در یک جلسه به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند و کارگاه‌هایی برگزار می‌شود، توفیق مهمی است و باید این شرایط را مغتنم بدانیم.

وی با بیان اینکه هیچ کاری در دنیا مهم‌تر از تعلیم و تربیت نیست، گفت: تعلیم و تربیت کار انبیا است و امیر مؤمنان(ع) در نهج‌البلاغه بیان کردند که بعثت انبیا در این بوده تا مردم را به فطرت خود بازگردانند و به یادآوری فطرت‌ها و نعمت‌های فراموش شده بپردازند.

هاشمیان با بیان اینکه مردم گنجینه هستند، گفت: انسان دارای خلقت خاص و استثنایی است، خداوند از روح خود در انسان دمیده و انسان برای کمال، حقیقت و رشد و رسیدن به خلیفة الهی خلق شده است.

وی خاطرنشان کرد: 13 میلیون نفر دانش‌آموز در اختیار وزارت آموزش و پرورش است که آنها را تربیت کند تا برای آینده نظام و انقلاب مؤثر باشند.

مدیر جامعة الزهرا عنوان کرد: جامعة الزهرا یک حوزه در میان حوزه‌های دیگر است که با دستور مستقیم امام خمینی(ره) تأسیس شده است و پس از ایشان، رهبر معظم انقلاب، نظارت بر آن را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه آینده سختی در پیش داریم که مسئله هدایت تحصیلی در آن بسیار مهم است، گفت: این امر از جمله وظایف مشاوران است چرا که در دوران کنونی دانش‌‌آموختگان فراوانی از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند که شغل ندارند.

هاشمیان خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی به معنای استخراج از معادن است، ممکن است یک دانش‌آموز در سال‌های آخر خود در تحیری برای آینده خود واقع شود، اگر بتوانیم او را از تحیر خارج کرده و مسیر را بر اساس اقتضائات، اندیشه و نگرش به او نشان دهیم توفیق پیدا کرده‌ایم، بنابراین توانمندی‌های درون افراد در هدایت تحصیلی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه جامعةالزهرا با آزمون‌هایی که برگزار می‌کند، 10 درصد از داوطلبان خود را جذب می‌کند، گفت: با مشکل مراجعه مواجه نیستیم، در نظام طلبگی سعه صدر، انگیزه و خانواده مهم است.

مدیر جامعةالزهرا خاطرنشان کرد:‌ در هر روز حداقل 20 هزار نفر ساعت درس برگزار می‌شود، این اطلاعات باید به اهل آن برسد تا در نقاط مختلف کشور تأثیرگذار باشند و در ساختار فرهنگی کشور تأثیر آن را مشاهده کنیم.

وی عنوان کرد: 7 هزار نفر فارغ‌التحصیل از خارج کشور داریم که تأثیرگذاری آنها محسوس است.

هاشمیان با اشاره به نظام آموزش جامعة الزهرا، گفت: طلاب مدرک سطح دو، سه و چهار را دریافت می‌کنند و مدارک تعریف شده از سوی جامعة الزهرا مدرک رسمی است به طوری که به وسیله آن می‌توانند وارد مشاغل مختلف شوند.

وی با بیان اینکه رشته مدیریت مدرسه را باید در جامعةالزهرا طراحی و اجرا کنیم، ابراز کرد: امیدواریم این جلسه آغازی برای همکاری عمیق بین حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش باشد تا بتوانیم به بخشی از مسؤولیت سنگین خود عمل کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxvex.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما