يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 44216
منبع : پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان قم
در نشست مشترک شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مطرح شد:

دریاچه نمک قم در مسیر سرمایه گذاری

قم نيوز : قم نیوز: نشست مشترک جناب آقای ذاکری ریاست سازمان، جناب آقای مهندس جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بعنوان بهره بردار معدن، و جناب آقای منتظری مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز امداد سرمایه گذار دریاچه نمک در محل دفتر مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی برگزار شد.
دریاچه نمک قم در مسیر سرمایه گذاری
به گزارش قم نیوز، در این جلسه مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با معرفی فرصت و پتانسیل دریاچه نمک اظهار داشت: این منطقه دارای 2400 کیلومتر مربع وسعت دارای عناصر و کانی های با ارزش همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و لیتیم می باشد.

جعفری با اشاره به اهمیت اقتصادی منطقه افزود: مناقصه و انتخاب سرمایه گذار در تاریخ 8/8/95 برگزار شد و با وجود اینکه 17 شرکت متقاضی مدارک و مستندات خود را تحویل داده بودند شرکت توسعه و تجهیز امداد به عنوان سرمایه گذار انتخاب شد و قرارداد آن امضاء شد.

ایشان با اشاره به این موضوع که مطالعه بر روی این دریاچه از سال 1349 آغاز شده است افزود: شرکت سرمایه گذار یکسال فرصت مطالعاتی تخصصی و کارشناسی دارد و با شرکتهای خارجی دارای دانش فنی لازم همچون دو شرکت آلمانی و چینی در این خصوص همکاری می نماید.

در ادامه این جلسه ریاست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم با اشاره به ظرفیت های اقتصادی دریاچه نمک گفت: این دریاچه برای استان قم از لحاظ موقعیت جغرافیایی و گردشگری اهمیت فراوانی دارد و مطالعات اولیه و چندین جلسه و بازدید کارشناسی در خصوص راه دسترسی برگزارشده است و موافقت اولیه و تامین اعتبار لازم آن نیز از دستگاههای مربوطه اخذ گردیده است.

ذاکری تصریح کرد: نگاه ما به این پروژه باید نگاه ملی باشد و توقع مسوولین و مردم قم این است که سرمایه گذار نگاه ویژه ای به استان قم داشته باشد و دفتر فنی شرکت سرمایه گذاری در قم مستقر شود و از ظرفیت و جایگاه کارشناسان و نیروی اشتغال قم استفاده نماید.

ایشان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و اعلام آمادگی و حمایت از مجری پروژه دریاچه نمک افزود: مقرر شد شرکت سرمایه گذار تحت نظارت و با مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام وظیفه نماید و ماهانه گزارش عملکرد اقدامات خود را به مسوولین استانی و بهره بردار ارائه نماید.

ذاکری با اشاره به نزدیکی دریاچه نمک به تهران و همجواری آن با جاده قم-گرمسار بیان داشت: تمامی هماهنگی ها و اقدامات اولیه جهت ایجاد راه دسترسی و ایجاد منطقه گردشگری با حمایت استاندار محترم و مسوولین استانی انجام شده است و امیدوارم با هم افزایی و نگاه فنی شاهد رشد صنایع معدنی و اقتصاد استان و کشور باشیم.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg3x9t.ak9tq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما