پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 44346
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

ظرائف تاریخی در ساخت سریال حضرت موسی(ع) رعایت شود تا به یهودستیزی متهم نشویم

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با عوامل سازنده مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) بر لزوم رعایت مسائل تاریخی و قرآنی در ساخت این سریال تاکید کرد و گفت: در ساخت این سریال باید میان تاریخ و افسانه فرق قائل شوید.
آیت الله مکارم شیرازی و عوامل سازنده سریال حضرت موسی
آیت الله مکارم شیرازی و عوامل سازنده سریال حضرت موسی
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی مکارم شیرازی که در دیدار با عوامل این مجموعه و فرزند مرحوم فرج الله سلحشور سخن می گفت، با تاکید بر استفاده بهینه از همه امکانات فیلم و سینما، اظهار داشت: نباید در استفاده از امکانات بصری و فیلم و سینما، هیچ گونه محدودیتی قائل شویم و از تمام ظرفیت های موجود در این عرصه به سبب تاثیرگذاری آن باید استفاده شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: زندگی حضرت موسی(ع) جنبه های گوناگونی دارد و هر بخشی از آن پیام خاصی دارد که پرداختن به آنها ضروری است. این سرمایه خوبی برای ما است تا پیام های خود را به مردم در سایه داستان های انبیاء و قرآن، برسانیم و بتوانیم اهداف فرهنگی و اجتماعی خود را پیاده کنیم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی به حساسیت های ساخت مجموعه حضرت موسی(ع) اشاره کرد و گفت: این مجموعه باید با رعایت ظرافت های خاصی ساخته شود تا کسی نتواند از آن برداشت یهودستیزی داشته باشد زیرا در قرآن هم آمده است که قوم حضرت موسی(ع) شامل گروه های مختلفی می شوند و عمده یهود با مسلمانان در زندگی سالم هستند. البته مانعی از آن نیست تا به فرق بین یهودیان و صهیونیستها پرداخته شود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: باید در این مجموعه از کارهایی که رنگ افسانه به آن می دهند، پرهیز شود و تاریخ ارائه شود. این کار فقط در این سریال نیست بلکه در امور دیگر نیز باید بین تاریخ و افسانه فرق قائل شد. به همین سبب اکنون در حال نگارش مجموعه ای به عنوان تلخیص بحارالانوار هستیم تا برخی از این گونه مسائل را که مانع عقلی ندارد اما به واقعیت کمتر نزدیک است را مشخص کنیم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به برخی مسائل اعتقادی که در زندگی حضرت موسی (ع) وجود داشته، اظهار داشت: مسائلی چون معاد در زندگی حضرت موسی وجود دارد و در کنار آن نیز مسائل اخلاقی هست که بهتر است به آنها هم پرداخته شود.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم به فرق میان داستان حضرت یوسف و حضرت موسی در قرآن اشاره کرد و گفت: مشکلات داستان حضرت موسی(ع) شاید بیشتر باشد زیرا داستان حضرت یوسف احسن القصص بود و با توکل بر خدا این کار انجام می شود.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیتهای خوب مرحوم فرج الله سلحشور و گفت: در زمان حیات مرحوم سلحشور قرار بود تا مجموعه ای از زندگی علامه مجلسی (ره) ساخته شود که با فوت ایشان متوقف شد و کارهای خوبی نیز در این زمینه انجام شده بود.

آیت الله مکارم شیرازی با تفقد از فرزند مرحوم سلحشور، تصریح کرد: من بسیار کم تلویزیون می بینم چون وقتم کم است اما فیلم حضرت یوسف را دو بار یا سه بار دیدم و این کار بسیار خوبی بود که توفیق آن نصیب آقای سلحشور شده بود.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcaieny.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما