چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 4443
با حضور استاندار قم؛

واگذاری زمين در شهرک چاپ و نشر قم آغازشد

قم نيوز : قم نيوز: همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر واگذاری زمين نخستین شهرک صنعتی چاپ و نشر کشور در قم با حضور استاندار و فعالان صنعت چاپ آغاز گرديد.
واگذاری زمين در شهرک چاپ و نشر قم آغازشد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام موسی پور در مراسم واگذاری زمین در شهرک چاپ و نشر وافتتاح ۳۳ پروژه عمرانی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان قم این شهرک را آرزوی فعالان عرصه صنعت چاپ و نشر قم عنوان کرد.

استاندار قم با بیان اینکه توسعه استان باید توسعه صنایع فرهنگی باشد تأیید کرد: در سال ۸۹ بیش از ۵۰ میلیون تیراژ کتاب در قم چاپ و به سراسر کشور و جهان ارسال شده است. که این بیانگر اهمیت و جایگاه بالای مهم استانی در عرصه نشر معارف اسلام و تشییع است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های استان از این به بعد رویکرد اصلی صنعت و توسعه آن در قم صنایع پاک و فرهنگی باشد زیرا صنعت فرهنگی به نوعی صدور انقلاب و تثبیت پایه های انقلاب به حساب می آید .

حجت الاسلام موسی پور در ادامه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد نخستین شهرک چاپ و نشر کشور توضیح داد: شهرک چاپ و نشر از نظر مکانی در کنار یکی از مهمترین بزرگراه های کشور که دارای ویژگی های استراتژیک است ورودی این شهرک به ورودی قم تبدیل خواهد شد و برای آن طراحی ویژه ای در نظر گرفته ایم .

وی ضمن دعوت از واحدهای فعال چاپ و نشر قم برای تسریع در استقرار در این شهرک گفت: در حال حاضر استقبال و درخواست های فراوانی از سایر استان ها و حتی خارج کشور برای استقرار در این شهرک وارد شده است ولی اولویت استان، واحدهای صنعتی قم می باشد و در این خصوص تسهیلات ویژه ایی نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام ا... دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی توضحی داد: یکی زمانی ایران تحقیر شده، وابسته، ذلیل و ضعیف شده بود، سفیر آمریکا شاه ایران بود و هر چه اراده می کرد کسی جرأت مقاومت نداشت ولی امروز با برکت انقلاب اسلامی با اقتدار در مقابل نظام استکباری، استعماری و عوامل آنها ایستاده اند و ترس از انقلاب اسلامی در دل آنها هر روز بیشتر می شود.

در ابتدای این مراسم مهندس جعفر فرشچی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم گزارش مبسوطی از اقدامات صورت گرفته طی سه سال گذشته برای راه اندازی و ایجاد زیرساخت های لازم شهرک چاپ و نشر را ارائه کرد.

وی در سخنان خود تصریح کرد: شهرک چاپ و نشر دارای ۲۰۰ هکتار وسعت و ظرفیت استقرار ۲۸۶ واحد صنعتی مرتبط با چاپ و نشر را دارا می باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: احداث این شهرک دو هدف عمده ساماندهی فعالان عرصه چاپ و نشر و اشاعه فرهنگ دینی را دنبال می کند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در این شهرک نمایشگاه دائمی کتب اسلامی، ۱۴ باب ائمه و بخشهای مختلف فرهنگی در نظر گرفته شده است.

در ادامه این مراسم مدیر کل اداره کل ارشاد اسلامی استان قم، رییس اتحادیه چاپخانه داران قم و یکی از فعالان عرصه چاپ و نشر استان طی سخنانی ضمن تشریح اهمیت و جایگاه شهرک صنعتی چاپ و نشر در کشور ازتلاش های صورت گرفته توسط شرکت شهرک های صنعتی قم برای راه اندازی این شهرک تقدیر کردند.

گفتنی است در پایان به صورت نمادین اولین قرارداد واگذاری زمین شهرك توسط استاندار قم واگذار شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.t9trak9twpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما