يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 44441
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بهره‌برداری از شبستان حضرت زهرا(س) حرم حضرت معصومه(س) در سال 97

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست اداره فنی و مهندسی آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اتمام عملیات عمرانی شبستان حضرت زهرا(س) در بهار 1395 گفت: این پروژه تابستان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از شبستان حضرت زهرا(س) حرم حضرت معصومه(س) در سال 97
به گزارش قم نیوز، محمد جواد جهانگیرزاده پیش از ظهر امروز در مراسم نامگذاری شبستان حضرت زهرا (س) که با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه شبستان حضرت زهرا(س) در سطح زیرین صحن امام هادی(ع) واقع شده است، اظهار کرد: این پروژه در سال 90 و با هدف بهره‌مندی کامل از فضای حرم مطهر و همچنین بهبود شرایط زائران آغاز و در سال 91 وارد مرحله اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به دلیل واقع شدن در مجاورت ابنیه تاریخی از نظر فنی با شرایط خاص خود روبه‌رو بود، گفت: برای اینکه به ابنیه تاریخی اطراف خسارتی وارد نشود، این پروژه به دقت توسط کارشناسان و ناظران به اجرا درآمد.

سرپرست اداره فنی و مهندسی آستان مقدس قم با بیان اینکه این شبستان با زیربنای هزار و 24 متر مربع ظرفیت استقرار 500 زائر در شرایط عادی و هزار نفر زائر در شرایط خاص را دارد،‌ اضافه کرد: دیواره جنوبی شبستان با فاصله 20 متر تا ضریح مطهر حضرت معصومه(س)، نزدیک‌ترین محل به مضجع شریف بانوی کرامت است.

وی با اشاره به اینکه برای ورود خروج زائران به این شبستان دو سرویس پله، پنج دستگاه آسانسور و چهار دستگاه پله برقی پیش‌بینی شده است، گفت: پیش‌بینی محل‌هایی برای اتصال به سطوح زیرین مدرسه علمیه فیضیه، صحن امام رضا و همچنین مسجد اعظم پیش‌بینی شده و طراحی کامل تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، نورپردازی و... نیز صورت گرفته است.

جهانگیرزاده با اشاره به اینکه سقف شبستان با استفاده از طرح‌های اماکن مذهبی و به روش آیینه کاری تزئین می‌شود، افزود: تاکنون 35 میلیارد ریال در اجرای این پروژه هزینه شده و هزینه مورد نیاز برای تزئینات داخلی نیز 40 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث ساخت بنای شبستان بهار امسال اتمام یافته است، گفت: در خصوص معماری داخلی و تجهیز شبستان نیز اقدامات لازم در دست اجرا بوده و پیش‌بینی می‌شود که این شبستان در تابستان سال 97 در اختیار زائران قرار گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgqt9t.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما