دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 44504
منبع : خبرگزاری فارس

لزوم استفاده از نخبگان دانشگاهی برای تقویت شاخص‌های اقتصادی کشور

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار قم گفت: نخبگان و دانشگاهیان می‌توانند نقش ویژه‌ای در ارتقاء شاخص‌های اقتصادی کشور و حرکت نوآورانه داشته باشند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
لزوم استفاده از نخبگان دانشگاهی برای تقویت شاخص‌های اقتصادی کشور
به گزارش قم نیوز،  احد جمالی عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، پژوهش را حلقه واسط دانشگاه و صنعت دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم نیازهای عمومی را برطرف کنیم باید به پژوهش و فناوری توجه ویژه کرده و از پژوهشگران حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پژوهشگران رشد و پیشرفت اقتصادی و علمی جامعه را تأمین می‌کند خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این اقدامات رفع نیازهای جامعه را در پی داشته و زندگی مردم را تسهیل می‌کند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار قم جایگاه علم و عالم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ارزش و جایگاه هر کشوری به حضور عالمان در آن کشور است و این امر در روایات دینی ما نیز به خوبی مشهود است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی، مذهبی و معنوی شهر مقدس قم خاطرنشان کرد: نخبه‌های بسیار زیادی در قم حضور دارند و وجود حوزه‌های علمیه و مراکز متعدد علمی مذهبی جایگاه ویژه‌ای به این شهر بخشیده است.

جمالی نقش دانشگاه‌ها در ارتقاء جایگاه اقتصادی کشور و خروج از اقتصاد تک محصولی را مورد توجه قرار داد و گفت: تولید محصولات نوآورانه و استفاده از فناوری‌های نوین در این بخش می‌تواند شرایط فعلی کشور را بهبود دهد.

وی نیروهای انسانی را عامل پیشرفت کشور دانست و افزود: امروز نخبگان ما شرایطی برای پیشرفت کشور فراهم کرده‌اند و این ارزش نیروی انسانی در مقابل دیگر منابع کشور را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار قم با اشاره به هزینه‌هایی که در عربستان و رژیم صهیونیستی برای پژوهش می‌شود خاطرنشان کرد: ما امروز می‌توانیم با حمایت از نیروی پژوهشگر و ارتقاء جایگاه پژوهش در کشور، بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفیم از اینکه مواضع حاکمیت در کشورهای غربی در ارتباط با پژوهش است و کشورهایی چون رژیم صهیونیستی و عربستان پیشرفت روزافزون خود در زمینه‌های پژوهشی را صرف استکبار جهانی می‌کنند.

جمالی با بیان اینکه با تقویت نخبگان دانشگاهی می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد گفت: عزم مجموعه استان بر حمایت از نخبگان و پژوهشگران و استفاده از نظرات آن‌ها در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات جامعه است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgtn9t.ak9tz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما