چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 44558
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

روباه پیر برای غارت اموال شیوخ عرب به بدگویی ایران می‌پردازد/ در برابر سخنان پیمان‌شکنانه دشمنان کار عجولانه انجام نشود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: اگر روباه پیر بدنگویی نکند نمی‌تواند اموال شیوخ عرب را غارت کند و شیوخ عرب ساده هستند که فریب آنها را می‌خورند، ولی بارها فریب آنها را خورده و انگلستان گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارد.
روباه پیر برای غارت اموال شیوخ عرب به بدگویی ایران می‌پردازد/ در برابر سخنان پیمان‌شکنانه دشمنان کار عجولانه انجام نشود
به گزارش قم نیوز، یت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سه گروه آبرویشان برای شما محترم نیست کسانی که آشکارا مرتکب گناه می‌شوند، پیشوایان ظالم و افراد بدعت‌گذار در جوامع اسلامی جزء این سه گروه محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام جان، مال و آبروی انسان چه مسلمان و چه غیرمسلمان را محترم شمرده، تا زمانی که بر ضد ما و دشمن نباشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دفاع از جان، مال و آبروی انسان از ضروریات اسلام است، گفت: افراد زائر و گردشگری که وارد کشور می‌شوند و کار خلاف شرع انجام نمی‌دهند، جان و مال آنها محفوظ است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس انقلاب صورت گرفت، به دلیل آنکه حاکمان ظالم در گذشته بودند، ما افشاگری کردیم و در برابر آنها ایستادیم و به جز این موارد افشاگری و آبروریزی جایز نیست.

مکارم‌شیرازی گفت: عده‌ای در جامعه این اصول را رعایت نمی‌کنند و آبروی اشخاص را می‌برند و با پخش شایعات حیثیت افراد را خدشه‌دار می‌کنند، جان، مال و آبروی مسلمان محفوظ است، چرا برخی آبروی اشخاص برایشان بی‌اهمیت است و سریع شایعات را پخش می‌کنند و فرد را گناهکار می‌شمارند.

وی خاطرنشان کرد: تا جرم شخصی ثابت نشده نمی‌توان در مورد او افشاگری کرد، باید در نظر داشت در روز قیامت از حسنات آن فرد برمی‌دارند و به نامه عمل شخص اضافه می‌کنند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد:‌ در جامعه جاهلیت گذشته، قانون حفظ آبرو، مال و جان وارد شده است ولی در دوران امروز هیچکدام از سوی زورمندان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان پیمان‌شکنی می‌کنند، گفت: آمریکا در حال شکستن پیمان خود است و به تمدید تحریم‌ها می‌پردازد، یکی از آمریکاییان گفته بود ایرانیان باید به این تحریم‌ها عادت کنند، زیرا سال آینده بیشتر تحریم داریم، باید در برابر قلدرها ایستاد و آماده بود هر اندازه تخلف کردند باید همان اندازه از تعهدات خود فاصله بگیریم.

این مرجع تقلید ادامه داد: امتیازات سنگین و فراوانی در برجام به آنها دادیم اگر در برابر این بخواهند پیمان‌شکنی و نامردی کنند، قابل تحمل نیست و باید آماده بود، البته نباید به کار عجولانه در این زمینه اقدام کرد.

وی تصریح کرد: می‌گوید برجام را پاره می‌کنم، تحریم‌ها را تمدید می‌کنند، لازم است آمادگی‌ها را کسب و برنامه‌ها را تنظیم کرد و از کار عجولانه بپرهیزیم، هر اندازه طرف مقابل پیمان‌شکن شد باید امتیازات را دریافت کنیم، امیدواریم دولتمردان به این معنا عمل کنند.

مکارم‌شیرازی با اشاره به اقدامات روباه پیر گفت: رئیس آنها در جلسه شیوخ عرب می‌رود تا اموال آنها را غارت کند، در آنجا از ایران بد می‌گوید و ایران را به غول خطرناک تعبیر می‌کند و به آنها می‌گوید باید مسلح باشید و اسلحه‌های ما را خریداری کنید.

وی خاطرنشان کرد: اگر بدگویی نکند نمی‌تواند اموال آنها را سرکیسه و غارت کند و شیوخ عرب ساده هستند که فریب آنها را می‌خورند، ولی بارها فریب آنها را خورده و گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارند، در حالی که باید ما همسایه‌ها با هم بسازیم.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید بدانند به پول آنها نیاز دارند و می‌خواهند ببرند و غارت کنند، درآمد کسب کردن در این زمینه چه اندازه زشت است، بنابراین باید دشمنان را بشناسیم و در دنیای امروز متحد، بیدار و آگاه باشیم تا کلاهی سر ما نرود البته کار عجولانه نباید کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfctdj.w6djtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما