چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 44559
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی:

طلاب برای دستیابی به اجتهاد تلاش کنند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: با توجه به اینکه در انقلاب اسلامی و نظام شیعی زندگی می‌کنیم دستیابی به مقام اجتهاد ضروری است، زیرا به فقیه نیاز داریم بنابراین تلاش کنید به مقام اجتهاد دست پیدا کنید.
طلاب برای دستیابی به اجتهاد تلاش کنند
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیشوای پنجم شیعیان اظهار کرد: در این حدیث بر فهمیدن دین از سوی جوانان تأکید شده و فهم و درک دین را از ضروریات هر فرد برشمرده است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید فهم کاملی نسبت به دین داشته باشند تا بتوانند در برابر هجمه‌های نرم پاسخگو باشند زیرا اگر دین خود را بدون درک بپذیرند نمی‌توانند از تأثیر آنها بر خود جلوگیری کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جوانان با استفاده از منبرها باید تغییرات را در خود احساس کنند، ادامه داد: منبرهای باید پربار و غنی باشد و افراد را به اصول و فروع آگاه کند.

وی با تأکید بر اهمیت اجتهاد در دوران کنونی گفت: با توجه به اینکه در انقلاب اسلامی و نظام شیعی زندگی می‌کنیم دستیابی به مقام اجتهاد ضروری است، زیرا به فقیه نیاز داریم، بنابراین تلاش کنید به مقام اجتهاد دست پیدا کنید.

سبحانی خاطرنشان کرد: شهرها و دیار به فقیه نیاز دارند، بنابراین باید تلاش کنید تا انتظار مردم را برآورده کنید زیرا انتظار بالاتری از شما که در پایگاه جهان تشیع مشغول تحصیل هستید، نسبت به افراد دیگر می‌رود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgyn9t.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما