جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 44635
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری:

آزادسازی حلب دنیای کفر را به عزا نشاند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم به آزادسازی حلب و بازتاب این خبر در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امروز دنیای کفر به عزا نشسته است و فرانسه مهد آزادی به قدری خشمگین شده است که چراغ‌های برج ایفل را خاموش کرده است.
آزادسازی حلب دنیای کفر را به عزا نشاند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای اهمیت بسیار خاصی است و باید تلاش کنیم که امر به معروف و نهی از منکر در نهایت دقت انجام شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفدهم ماه ربیع‌الاول که مصادف با میلاد رسول گرامی اسلام و امام صادق(ع) است، اظهار کرد: 17 ربیع‌الاول با توجه به میلاد این دو بزرگوار به نام روز اخلاق و مهربانی نام گذاری شده و آخرین روز هفته وحدت نیز به شمار می‌رود.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) طلیعه رحمت است و با میلاد ایشان چند اتفاق مهم رخ داد، گفت: این میلاد و تولد با میلادها و تولدهای دیگر متفاوت بوده و این میلاد نشان داد که دیگر از بت و آتش‌پرستی خبری نخواهد بود و هنگام میلاد حضرت محمد(ص) اتفاقات مهمی در دنیا رخ داد.

وی با بیان اینکه در پرتو میلاد پیامبر اکرم جایگاه انسان ارتقاء یافت، خاطرنشان کرد: هدایت‌های امام صادق(ع) تأثیر بسیاری در جامعه زمان خود داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه باید نسبت به پیامبر اکرم و امام صادق(ع) به وظایف خود عمل کنیم، تصریح کرد: دشمنان کینه توز اسلام به دنبال ایجاد تفرقه هستند و دشمنان خواب‌های زیادی بر امت اسلامی دیده‌اند و راه نجات از تفرقه‌ها پایبندی به سیره پیامبر اکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه دشمنان نه به سنی و نه به شیعه رحم می‌کند، گفت: به دلیل پیروزی در جریان حلب شاهد هستیم که در جهان کفر غوغایی به پا شده است.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن 27 آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت‌الله مفتح خاطرنشان کرد: دشمنان نمی‌خواستند که بین حوزویان و دانشگاهیان وحدت ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند که روحانی و دانشگاهی باید چشم‌های خود را باز کرده و همه با هم به پیش بروند و این نهضت را به آخر برسانند افزود: باید این انقلاب عظیم با وحدت همه اقشار از جمله حوزویان و دانشگاهیان به دست امام عصر(عج) سپرده شود.

حسینی بوشهری به آزادسازی حلب و بازتاب این خبر در عرصه بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دنیای کفر به عزا نشسته است و فرانسه مهد آزادی به قدری خشمگین شده است که چراغ‌های برج ایفل را خاموش کرده است.

وی خشم دشمن را نشانه اقتدار امت اسلامی دانست و یادآور شد: مجلس انگلیس جلسه فوق‌العاده تشکیل می‌دهد و سفرای ایران و روسیه احضار می‌شوند همه اینها به خاطر این است که ملت قهرمان و نیروهای مردمی سوریه این اشغالگران را بیرون کرده‌اند و این نشانه اقتدار امت اسلامی است.

امام جمعه قم تاکید کرد: امام و رهبری بر روی مقاومت تاکید داشته‌اند و اگر در صحنه بمانیم خداوند وعده پیروزی داده است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی عزا گرفته است تصریح کرد: این پیروزی را به مردم قهرمان سوریه، جبهه مقاومت، ملت ایران و خانواده شهدای مدافع حرم تبریک گفته و امیدواریم که این پیروزی‌ها ادامه پیدا کرده و جبهه اسلامی به حرکت خود ادامه دهد.

حسینی بوشهری با اشاره به ملاقات رمضان عبدالله با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری فرمودند که اگر اتحاد کشورهای اسلامی شکل بگیرد بعد از 25 سال اثر و نشانه‌ای از رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی با اشاره به ارائه طرح ده ماده‌ای از سوی رمضان عبدالله افزود: رهبری تاکید کردند که این طرح نباید روی کاغذ باقی بماند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbs0ba.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما