شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 44650
منبع : خبرگزاری مهر

موانع اقتصاد مقاومتی باید شناسایی و برطرف شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: موانع و عدم هماهنگی‌هایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد باید شناسایی و برطرف شود.
موانع اقتصاد مقاومتی باید شناسایی و برطرف شود
به گزارش قم نیوز،  سعید شیرکوند در هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: با تکیه بر تعبیر رهبر معظم انقلاب و مسئولان بلندپایه کشور، می‌خواهیم اقتصادی را پایه‌گذاری کنیم که روی پای خود بایستد، تا با استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی، اقتصاد شکوفا، رو به رشد و در مسیر توسعه باشد، فشارهای بین المللی روی آن تأثیر نگذارد و با کشورهای بزرگ تعامل و رقابت کند.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در این راستا برخی، موانع و عدم هماهنگی در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد که باید شناسایی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه در قرارگاه یا ستاد اقتصاد مقاومتی روال عادی اداری را کافی نمی‌دانیم و می‌خواهیم ریل گذاری جدید و سیاست نوینی را طرح ریزی کنیم، گفت: مشکلات ابتدا باید در کمیته‌های استان بررسی شود، اگر گره باز نشد، مشکلات در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شود.

شیرکوند اظهار داشت: هدف این جلسات بررسی چگونگی رفع موانع موجود با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی است و باید گزارش دهیم که چه موانعی در سطح استان رفع شده و چه موانعی از حوزه اختیارات استان خارج است و باید به مرکز ارائه شود.

واگذاری ۱۶ اثر تاریخی در قم به بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: در استان قم حدود ۳۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است که از این تعداد ۱۶ اثر قابلیت بهره برداری و واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

عیسی رضایی ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل صنایع دستی استان قم، عدم بازارچه‌های دائمی و موقت است.

وی برای ایجاد بازارچه‌های موقت صنایع دستی سه مکان (۱- حاشیه بلوار پیامبر اعظم ۲- پل همجوار علیخانی، ۳- مجتمع امیر کبیر در عوارض قم  - کاشان) و برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی دو مکان (۱- راسته بازار کهنه ۲- تیمچه فرش) را پیشنهاد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: با اشاره به اینکه سالانه از ۵ میلیون گردشگری که وارد کشور می‌شوند نیمی وارد قم می‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۲۳۷ تخت اقامتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۰ هزار تخت در چشم‌انداز است.

هیچ ‌کدام از بانک‌های قم برای پرداخت تسهیلات اعلام آمادگی نکرده‌اند

به گفته وی، مشکل اصلی استان در زمینه تسهیلات است که در این زمینه ۲۷ مورد اماکن اقامتی با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد با سرمایه‌گذاری ۱۲۹۳ میلیارد تومان و ایجاد ۱۱۴۴ فرصت شغلی در حال انجام بوده و در این راستا ۳۲۴ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

رضایی، با بیان اینکه هیچ ‌کدام از بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات اعلام آمادگی نکرده‌اند، افزود: برای تأمین نیازهای گردشگری تسهیلات ۸۸۷ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی نیاز است که بانک‌های استان بیش از ۵۰ درصد این تسهیلات را می‌توانند تأمین کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ایجاد ۳ هتل پنج ستاره، شهرک صنایع‌دستی، مجتمع گردشگری و فعالیت مناطق نمونه گردشگری از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگ گردشگری استان قم برشمرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciuqa5.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما