دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 44712
منبع : خبرگزاری فارس
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر داد

طلب ۱۱ هزار میلیارد تومانی از بیمه‌ها/ احداث ۸۰۰ تخت بیمارستانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی میزان طلب وزارت بهداشت از بیمه‌ها را ۱۱ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به همین میزان نیز بدهی داریم و این مسئله موجب شده است که نتوانیم نسبت به پرداخت کارانه پزشکان اقدام کنیم.
طلب ۱۱ هزار میلیارد تومانی از بیمه‌ها/ احداث ۸۰۰ تخت بیمارستانی در قم
به گزارش قم نیوز،  حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در دیدار آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در قم با عقب ماندگی‌هایی در حوزه بهداشت و درمان روبه رو هستیم، تصریح کرد: استان قم باید 2500 تخت بیمارستانی داشته باشد این در حالی است که در شرایط کنونی تعداد تخت‌های بیمارستانی قم 1200 تخت است. البته تا پایان دولت 800 تخت بیمارستانی در قم آماده شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به احداث بیمارستان فرقانی خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح این بیمارستان بعد از گذشت 20 سال هستیم و امیدواریم که بتوانیم نسبت به راه اندازی بیمارستان هزارتختخوابی و همچنین بیمارستان جمکران نیز اقدام کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مسئله هتلینگ بیمارستانی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تحول سلامت در دستور کار است و با حمایت رهبری و رئیس جمهور شاهد اجرای این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز این تفکر دنبال می‌شود که امر بهداشت در کشور هزینه نیست، خاطرنشان کرد: دولت تاکید دارد که باید به مسائل بهداشتی در کشور توجه شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود و البته برخی امروز به دنبال این هستند که وحدت را در جامعه کمرنگ کنند.

وی با اشاره به عملکرد برخی رسانه‌ها که به وحدت در کشور خدشه وارد می‌کنند یادآور شد: برخی به دلیل اینکه با دولت یا یک شخص مخالف هستند به کل نظام لطمه می‌زنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طلب 11 هزار میلیارد تومانی از بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: این طلب موجب شده است که نتوانیم نسبت به پرداخت کارانه پزشکان اقدام کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاقه دارم در قم بیمارستانی ویژه بانوان احداث شود که همه پرسنل و خدمات دهندگان آن از بانوان باشند و در صورت موافقت آیت الله مکارم شیرازی، می‌توانیم بیمارستان جمکران را به بانوان اختصاص دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchiqnk.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما