دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 44720
وزیر بهداشت در دیدار آیت الله العظمی مکارم:

بیمارستان جمکران، به اولین بیمارستان بانوان کشور مبدل شود

قم نيوز : قم نیوز: با درخواست وزیر بهداشت و موافقت شفاهی حضرت آیت الله مکارم شیرازی مقرر شد، بیمارستان جمکران که به دست معظم له در حال تکمیل است به اولین بیمارستان بانوان کشور مبدل شود.
بیمارستان جمکران، به اولین بیمارستان بانوان کشور مبدل شود
به گزارش قم نیوز، دکتر قاضی زاده هاشمی، صبح امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در دفتر معظم له برگزار شد گفت: رئیس جمهور، مراتب درود و عنایت و ارادت خود را خدمت شما خطاب کردند و امروز نیز برای افتتاح بیمارستان فرقانی پس از ۲۰ سال، به قم سفر کرده ایم.

*قم نیازمند ۲۵۰۰تخت بیمارستانی است

وی افزود: قم دارای مشکلات درمانی خاصی است و درحالی که باید ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی در این شهر وجود داشته باشد، متاسفانه درحال حاضر ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در قم مشغول به خدمت هستند؛ البته در این دولت، ۸۰۰ تخت بیماستان تحویل مردم می شود که امروز ۳۵۰ تخت و مابقی با حضور ظرفیت های خیرین و.. ساخته می شود.
وزیربهداشت با اشاره به ساخت بیمارستان منطقه جمکران به همت حضرت آیت الله مکارم خطاب به ایشان گفت: این بیمارستان به همت شما و مرجعیت شیعه ساخته شده است و امیدواریم که با عنایت حضرتعالی این بیمارستان به اولین بیمارستان ویژه بانوان مبدل شود که نمونه ای کامل در کشور خواهد شد و نام حرکت علما در پیشتازی در عرصه خدمت رسانی به مردم را نیز در ایران و دنیا زبانزد خواهد کرد.
هاشمی با اشاره به خدمات دولت در زمینه سلامت کشور بیان کرد: به ازای هر ۳هزار نفر یک مرکز سلامت در کشور وجود دارد بخش هایی چون سلامت از جمله بخش های هزینه بر است که دولت ها همیشه با مشکلات بسیاری برای حل مشکلات آنها دارند ولی در این دولت عنایت خاصی روی این مساله وجود دارد؛ رئیس جمهور مهمترین بخش هزینه ای یارانه ها را در بخش سلامت می دانند.
وی افزود: امام راحل تلاش بسیاری در دو بخش وحدت حوزه و دانشگاه و سرعت بخشیدن در تحقق انقلاب اسلامی و برپایی جمهوری اسلامی و همچنین رابطه دولت و ملت داشتند؛ دولت برآمده از ملت است و رهبر انقلاب نیز بارها تاکید کردند که از همه دولت ها حمایت کرده ام.
وزیربهداشت بیان کرد: ممکن است از آن سو دست های پنهانی باشد که تلاش می کند وحدت لازم در این دو عرصه کمرنگ شود و کارها پیش نرود؛ در ماه های نزدیک به انتخابات رفتارهایی در رسانه های مکتوب و مجازی و حتی رسمی که در اختیار نهادهای ارزشمند هستند حرکات خلاف انصاف و شرع انجام می دهند.
وی گفت: حکم رئیس جمهور با تنفیذ رهبری انجام می شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حق نظارت و استیضاح وزرا را دارند و به راحتی می توان با هر حرکت نامناسبی برخورد کرد، ولی این همه هجمه معنی ندارد و قطعا خارج از انصاف است، متاسفانه برخی به دلیل اینکه با دولت و برخی اشخاص مخالف هستند متاسفانه با اصل مقابله می کنند.
وی تصریح کرد: این وزارتخانه ۱۱ میلیارد تومان از بیمه طلب دارد و همین میزان به مردم بدهکار است؛ امروزه پزشکان متخصصی داریم که در سخت ترین شرایط مشغول به کار هستند، ولی هنوز مشکلات مالی آنها حل نشده است.
هاشمی قاضی زاده خطاب به حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: اگر موافق باشید بیمارستان جمکران با عنایت شما، یک بیمارستان تخصصی ویژه بانوان باشد که این کار یک فعالیت بسیار ارزشمند است که در دنیا نیز دنبال می شود.
گفتنی است در پایان سخنان دکتر هاشمی حضرت آیت الله مکارم از پیشنهاد تبدیل شدن بیمارستان جمکران که با همت این مرجع تقلید شیعیان در حال تجهیز است برای مبدل شدن به اولین بیمارستان بانوان کشور موافقت و از این پیشنهاد استقبال کردند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcgzu9t.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما