دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 44740
منبع : خبرگزاری فارس

دختران قم قهرمان لیگ برتر تنیس روی‌میز ایران شدند

قم نيوز : قم نیوز: استعدادها و نخبه‌های تنیس روی‌میز قم با درخشش در مقابل تک تک حریفان شرکت‌کننده در پیکارهای لیگ برتر نونهالان و نوجوانان ایران بر سکوی قهرمانی کشور جای گرفتند.
دختران قم قهرمان لیگ برتر تنیس روی‌میز ایران شدند
به گزارش قم نیوز، مسابقات تنیس روی‌میز قهرمانی رده‌ سنی نونهالان و نوجوانان دختر باشگاه‌های کشور در حالی با ایستادن دختران مستعد و آینده‌دار پینگ‌پنگ قم به پایان رسید که تیم‌هایی از سراسر کشور در این مسابقات حضور داشتند و قم با شکست تمامی آنها و بدون حتی یک باخت سکوی نخست را از آن خود کرد.

در واقع سرمایه‌گذاری انجام شده با هدف رشد و پیشرفت تنیس روی‌میز استان قم بر روی استعدادها و نخبه‌های این رشته ورزشی یک بار دیگر به بار نشست و نماینده قم در مسابقات لیگ برتر پینگ‌پنگ دختران رده‌های سنی پایه ایران به مقام قهرمانی دست یافت.

* حضور دختران مستعد و آینده‌دار تنیس روی‌میز از سراسر کشور در قم

در حالی که هیأت تنیس روی‌میز استان قم میزبان برگزاری پیکارهای پینگ‌پنگ رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان دختر قهرمانی کشور بود، این رقابت‌ها با حضور دختران مستعد و آینده‌دار تنیس روی‌میز از سراسر کشور در قم به انجام رسید و با قهرمانی قم به پایان رسید.

فدراسیون تنیس روی‌میز در حالی میزبانی رقابت‌های پینگ‌پنگ رده سنی نونهالان و نوجوانان دختر کشور را به هیأت قم سپرد که این دوره از مسابقات از صبح بیست و پنجمین روز آذرماه با حضور 16 تیم برای کسب عناوین اول تا سوم این دوره برگزار شد.

با توجه به قرعه‌کشی انجام شده برای دوره جدید مسابقات رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان تنیس روی‌میز دختران باشگاه‌های کشور، تیم‌هایی از استان‌های قم، البرز، بوشهر، همدان، خوزستان، کردستان، مازندران، تهران، فارس، گلستان، گیلان و خراسان‌رضوی به میدان رفتند.

* قم میزبان 16 تیم در لیگ برتر نونهالان و نوجوانان ایران

رقابت‌های قهرمانی رده‌ سنی نونهالان و نوجوانان دختر باشگاه‌های کشور در حالی با حضور 16 تیم در قم برگزار شد که دو تیم به نمایندگی از هیأت تنیس روی‌میز قم با 14 تیم دیگر حاضر در این پیکارها با ترکیبی از نخبه‌های پینگ‌پنگ قم برای کسب عناوین برتر مسابقه دادند و تیم (الف) هیأت قم قهرمان شد.

این در حالی است که تیم دختران رد‌ه‌های سنی نونهالان و نوجوانان دختر کشور با قرعه‌کشی انجام شده در فدراسیون تنیس روی‌میز، رقابت‌ خود را در چهار گروه مقدماتی به میزبانی خانه پینگ‌پنگ مجموعه ورزشی شهدای هفتم‌تیر قم با یکدیگر به رقابت پرداختند و نمایندگان قم و خوزستان به فینال رسیدند.

با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون تنیس روی‌میز، این رقابت‌ها به مدت دو روز به میزبانی هیأت پینگ‌پنگ استان قم  در خانه تنیس روی‌میز مجموعه ورزشی شهدای هفتم‌تیر قم به شکل دوره‌ای برگزار شد و در پایان مرحله مقدماتی، از هر گروه دو تیم مجوز صعود به مرحله حذفی را کسب کردند.

* صعود تیم (الف) قم و ناکامی تیم دختران (ب) قم

این مسابقات در حالی به انجام رسید که سرداوری آن برعهده فرخنده سلیمانی داور مطرح کشورمان بود و طبق قرعه کشی انجام شده، تیم (الف) هیأت تنیس روی‌میز قم در گروه نخست حضور داشت و به عنوان تیم برتر این گروه صعود کرد اما تیم (ب) هیأت قم توفیقی به دست نیاورد.

در گروه نخست تیم‌های هیأت تنیس روی‌میز قم (الف)، رشد ایرانیان البرز، هیأت بوشهر و حیات همدان به میدان رفتند و در گروه دوم مرحله مقدماتی تیم‌های پینگ‌پنگ مناطق نفت‌خیز جنوب، هیأت کردستان، هیأت تنیس‌ روی‌میز (ب) قم و آکادمی وفایی مازندران مسابقه دادند.

همچنین در گروه سوم این دوره از مسابقات تیم‌های تنیس روی‌میز پاک‌نژاد اسپرت تهران، آباده فارس، مخابرات همدان و دیزل مولد امید تهران با یکدیگر رقابت کردند و در گروه چهارم تیم‌های آبسان زلال شاهین‌شهر، هیأت خراسان‌رضوی، هیأت گیلان و آکادمی رامین گلستان پیکار کردند.

* خانه پینگ‌پنگ مجموعه شهدای هفتم‌تیر قم میزبان مدعیان قهرمانی

تیم‌های حاضر در گروه‌های اول تا چهارم مرحله مقدماتی به شکل دوره‌ای در سالن مجهز و زیبای مجموعه ورزشی هفتم‌تیر قم با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان از هر گروه دو تیم به جدول آسیایی صعود کردند و بازی‌ها در این مرحله به شکل حذفی پیگیری شد و چهار تیم هیأت قم (الف)، پاک‌نژاد اسپرت، رشد ایرانیان البرز و مناطق‌نفت خیز جنوب به نیمه نهایی صعود کرده و از جمع آنها دو تیم هیأت قم (الف) و مناطق‌ نفت‌خیز جنوب فینالیست شدند و سرانجام قم قهرمان شد.

تیم تنیس روی‌میز دختران هیأت قم (الف) در حالی بر سکوی قهرمانی لیگ برتر پینگ‌پنگ دختران نونهال و نوجوان ایران ایستاد که در مرحله مقدماتی سه پیروزی متوالی کسب کرد و ابتدا سه بر صفر مخابرات همدان را برد، سه بر یک بر دیزل‌مولد تهران غلبه کرد و سپس سه بر یک بر رشد ایرانیان البرز به برتری رسید.

* 3 پیروزی مقتدرانه پینگ‌پنگ بازان تیم (الف) قم در مرحله مقدماتی

تیم تنیس روی‌میز هیأت (الف) قم با کسب این سه برد مجموعا با 6 امتیاز به عنوان تیم نخست جدول رده‌بندی گروه نخست لیگ برتر تنیس روی‌میز نونهالان و نوجوانان دختران کشور به مرحله بعد صعود کرد و در مرحله بعد با نتیجه پنج بر صفر تیم آکادمی رامین گلستان را مغلوب کرد.

کسب این نتیجه برابر نماینده گلستان موجب شد تا تیم هیأت تنیس روی‌میز قم (الف) به مرحله نیمه نهایی صعود کند و در این مرحله برابر تیم پاک‌نژاد اسپرت تهران قرار بگیرد، دیداری که تیم پاک‌نژاد اسپرت از بازیکنان ملی‌پوش بهره می‌برد اما  این بازی در نهایت با برتری پنج بر دو تیم هیأت قم (الف) تمام شد و این تیم به فینال رسید.

* برتری قم برابر مناطق‌ نفت‌خیز جنوب و کسب قهرمانی ایران

نماینده هیأت تنیس روی‌میز استان قم در دیدار نهایی این دوره از مسابقات نیز برابر تیم مناطق نفت‌خیز جنوب یک بازی بسیار خوب به نمایش گذاشت و در حالی که مورد حمایت تماشاگران و علاقه‌مندان به این رشته در خانه تنیس روی‌میز قم بود با حساب پنج بر سه پیروز شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

در حالی که آزاد مهدوی‌ مسوولیت سرپرستی تیم (الف) دختران قم در این دوره از رقابت‌ها را بر عهده داشت، تیم (الف) هیأت تنیس روی‌میز استان قم در این پیکارها با ترکیب شیما صفایی، ساره احمدی، پریناز حاجی‌لو، صبا سراجی، هانیه عموئیان و زهرا مصباحی به میدان رفت، ضمن اینکه این تیم با مربیگری یکی از مربیان با تجربه پینگ‌پنگ قم یعنی فاطمه محقق به مصاف حریفان خود رفت و قهرمان شد.

در ترکیب تیم (ب) هیأت تنیس روی‌میز استان قم نفراتی همچون سارا محمدی، زینب کاکایی، مهسا رشیدی و زهرا رضاحاجی حضور داشتند و این تیم را در جدال با حریفان شرکت‌کننده در مسابقات رده سنی نونهالان و نوجوانان لیگ دختران باشگاه‌های کشور با سرپرستی فائزه ستوده و مربیگری مهدیه بخشی برای صعود از مرحله گروهی تلاش کرد اما در این مسیر توفیقی به دست نیاورد و تیم (الف) قم مقام قهرمانی ایران را به ارمغان آورد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciuya5.t1a552bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما