سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 44757

درخواست فعال فرهنگی مقیم انگلیس از آیت‌الله سبحانی

قم نيوز : قم نیوز: شیخ محمد صادق قریشی رئیس مؤسسه بین المللی منهاج القرآن در انگلستان در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی از این مرجع تقلید سئوال کرد به عنوان شاگرد امام خمینی(ره)، ایشان را چگونه دیدید؟
درخواست فعال فرهنگی مقیم انگلیس از آیت‌الله سبحانی
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله سبحانی در پاسخ سؤال این فعال فرهنگ و مذهبی گفتند: امام خمینی انسانی عاشق اسلام و قرآن بود، به قانون بدون هیچ تبعیضی عمل می کرد. من سال ها شاگرد ایشان بودم و دغدغه ای جز اسلام و مسلمانان و بیرون راندن مستکبران از جهان اسلام نداشت و ایشان از جوانی تا پیری خود همین گونه بود و این فکر را داشت.

شیخ محمد صادق قریشی همچنین از حضرت آیت الله سبحانی درخواست نصیحت کرد و این مرجع تقلید در پاسخ به وی گفتند؛ درباره نصیحت هم دوست دارم فرمایش امام صادق علیه السلام را به شما بگویم که فرمود: « العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس » یعنی کسی که عالم به امور زمان خود باشد گرفتار شک و شبهه نمی شود و فریب نمی خورد.

این مرجع تقلید در توضیح این روایت افزودند: امام صادق در این روایت شریف از واژه «زمان» استفاده کرده و منظور ایشان از «زمان»، معنای فلسفی آن نیست، بلکه زمان در این روایت به معنای شرایط روزگار است که بر ما و فرزندان ما جریان دارد، ما باید دوست و دشمن خود را بشناسیم و با دوستان دوست و با دشمنان مبارزه کنیم، اکنون ما دوست و دشمن را اشتباه می گیریم و این مسئله مشکلاتی را در میان مسلمانان ایجاد کرده است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcguu9t.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما