سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 44788
منبع : خبرگزاری فارس
از سوی ناجا

مراحل پذیرش پلیس افتخاری اعلام شد

قم نيوز : قم نیوز: بر اساس اطلاعیه اخیر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی مراحل پذیرش پلیس افتخاری اعلام شد.
مراحل پذیرش پلیس افتخاری اعلام شد
به گزارش قم نیوز، بر اساس اطلاعیه اخیر ناجا مراحل پذیرش پلیس افتخاری بدین شرح است:

به موجب تبصره 3 ماده 23 قانون استخدامی ناجا، به نیروی انتظامی اجازه داده شده است تا از مشارکت‌های مردمی در قالب پلیس افتخاری به منظور تحکیم و توسعه نظم و امنیت اجتماعی بهره گیری شود که براساس آئین نامه مربوطه، کلیه آحاد جامعه با هر مسئولیت و شغلی اعم از وزیر یا وکیل، مدیر، دانشجو، دانش آموز، کارگر، کارمند، می‌توانند پلیس افتخاری باشند.

لذا علاقه مندان به همکاری و مشارکت در این امر ملی و خداپسندانه می‌توانند با در دست داشتن اوراق و مدارک هویتی شامل:

چهار قطعه عکس

تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی

تصویر آخرین مدرک تحصیلی (حداقل سیکل)

سابقه عضویت بسیج

تصویر سوابق ایثارگری و جانبازی

در تهران به ساختمان مرکزی پلیس افتخاری مستقر در خیابان مطهری، نبش کوه نور و یا کلانتری محل و در استان‌ها و شهرستان‌ها به معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی محل سکونت خود مراجعه نموده و پس از تشکیل پرونده و کسب موفقیت در مراحل مختلف جذب و احراز شرایط عمومی و تخصصی به عضویت پلیس افتخاری درآمده و از امتیازات و نظام حمایتی پیش بینی شده برخوردار گردند.

لازم به ذکر است که خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، بسیجیان، بازنشستگان نیروهای مسلح، فرزندان کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، اعضای پیشکسوتان جهاد و شهادت سازمان بسیج و شاغلین دستگاه‌های کشوری و لشکری در اولویت جذب قرار دارند.

ضمنا اعضای افتخاری پلیس حسب نیاز به همراه سایر کارکنان کادر در حوزه‌های ماموریتی ناجا و در مقاطع زمانی خاص بصورت پاره وقت بکارگیری خواهند شد.

اولویت استخدام برای اعضای فعال پلیس افتخاری در راستای ایجاد انگیزه و استفاده از تجارب و خدمات شایسته اعضای پلیس افتخاری که بدون هیچگونه چشم داشتی بصورت داوطلبانه با ناجا مشارکت دارند و همچنین جذب نیروهای متعهد و جان برکف از بین این اعضاء در بدنه ناجا، هماهنگی‌های لازم با مرکز گزینش و استخدام ناجا بعمل آمده تا اعضای سطح یک پلیس افتخاری بتوانند با مراجعه به مدیریت‌های گزینش و استخدام استان محل سکونت خود، در صورت داشتن شرایط یکسان نسبت به سایر داوطلبین استخدام، درچارچوب ضوابط و مقررات مربوطه از اولویت جذب برخوردار گردند.

لازم به ذکر است بهره‌مندی از این امتیاز علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی جذب، عملکرد مثبت اعضاء در طول همکاری در مأموریت‌های محوله می‌باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaa0ny.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

ali
سلام.بنده خودم از پلیسان افتخاری هستم خواستم به گوش مقامات ناجا برسونید که ی فکری برای کارت شناسایی ماها بردارن بدون کارت شناسایی پلیس افتخاری نمیشود کاری کرد هرجا اگر اتفاقی چیزی بیوفتد اگه بگیم پلیس افتخاری هستیم بلاخره باید ی جوری ثابت کنیم یانه؟
بخدا مورد تمسخر قرار میگیریم و میگن داره الکی میگه
پاسخ
برادر عزیز نمیشود که هر جا شد درگیری ،فروش مواد مخدر شما به عنوان پلیس افتخاری فقط اجازه گزارش دارید به هیچ عنوان نباید دخالت مستقیم کرد در صورتی جان کسی در خطر باشد ان ههم به نحوی که شما اطمینان داشته باشید که با دخالت شما ان موضع به صورت جمعی و محلی پایان یابد، و استفاده از کارت شناسایی پلیس افتخاری همه جا لازم نیست ان هم اگر داشته باشید.مهم نیت قلبی و همکاری عاقلانه با پلیس بهترین کار میباشد.یا علی