يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : 44916
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

توجه به عبرت‌های روز 9 دی جلوی فتنه‌های آینده را می‌گیرد/ ریشه فتنه 88 در آمریکا و انگلیس بود

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: توجه به عبرت‌های روز 9 دی می‌تواند جلوی ظهور فتنه‌های مختلف را در آینده بگیرد.
توجه به عبرت‌های روز 9 دی جلوی فتنه‌های آینده را می‌گیرد/ ریشه فتنه 88 در آمریکا و انگلیس بود
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهردیروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت استان با اشاره به لزوم احیای شعائر اظهار کرد: حفظ شعائر یکی از نشانه‌های تقوا به شمار می‌رود و پاس نداشتن شعائر هم نشانه بی‌ایمانی و بی‌‌تقوایی است.

وی ادامه داد: روزهای 9 دی و 19 دی هر کدام یکی از شعائر انقلاب اسلامی به شمار می‌روند، این روزها هویت دینی دارند و به عنوان نمادهایی از تبعیت مردم از ولایت فقیه شناخته می‌شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: ریشه فتنه 88 در کشورهایی همچون رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بود، شناخت منشاء و ریشه‌های این فتنه اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل نباید اجازه بدهیم که جریان‌ها و ریشه‌های فتنه 88 در جامعه فراموش شود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به روز 19 دی اظهار کرد: آیت‌الله نوری همدانی نقش مهمی را در برپایی قیام 19 در شهر قم داشت و مردم بابصیرت و طلاب حوزه علمیه این قیام را شکل دادند، روز 19 دی مبداء حرکت‌های زیادی در نهضت انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: یکی از روزهای پرعبرت، روز 9 دی است که جزو ایام الهی هم به شمار می‌رود، باید به عبرت‌های روز 9 دی توجه داشته باشیم و عبرت‌های این روز را هم برای دیگران بیان کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: هدف از بزرگداشت روزهای 9 دی و 19 دی، بصیرت افزایی مردم است، مراسم‌هایی که برای بزرگداشت این روزها برگزار می‌شود، نباید متعلق به یک جریان خاص باشد که در آن بحث‌های مقطعی مطرح می‌شود، بلکه مراسم‌های بزرگداشت روزهای 9 دی و 19 دی باید به بصیرت‌افزایی آحاد مختلف مردم منجر شود.

سعیدی با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران در مراسم‌های بزرگداشت روز 9 دی اظهار کرد: این یک مساله نگران‌کننده است که مدیران در برخی از شهرها در این مراسم‌ها شرکت نمی‌کنند، در حالی که مدیران باید سردمدار بزرگداشت این ایام الهی باشند.

وی ادامه داد: در مراسم بزرگداشت روز 9 دی نباید تنها به سخن گفتن از افراد و اشخاص بسنده کنیم، باید در آن روز ریشه‌های فتنه‌ها برای مردم تبیین شود، برگزاری مناسب مراسم‌های روز 9 دی نقش مهمی را در همراهی یکپارچه مدیران و مردم در این مراسم‌ها دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: یکی از آسیب‌های در حرکت‌های انقلابی دو قطبی شدن است، رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص ضرورت عدم دوقطبی شدن جامعه تاکید کردند، نباید در برگزاری مراسم دهه‌های بصیرت از جمله مراسم روز 9 دی بر اشخاص و افراد و تمرکز کنیم، چون این مساله شاید موجب دوقطبی شدن جامعه شود و توجه به این مساله برای همراه شدن آحاد مردم در این حرکت اهمیت دارد.

سعیدی با اشاره به ضرورت مدیریت مناسب برای برگزاری مراسم بزرگداشت روز 9 دی اظهار کرد: برای اینکه شاهد برگزاری باشکوه این مراسم باشیم، باید مردم ببینند که بزرگداشت مراسم روز 9 دی یک حرکت انقلابی و دینی است، در آن صورت برگزاری چنین مراسمی، افزایش بصیرت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: نباید مراسم روز 9 دی تبدیل به مراسمی برای یک جریان خاص شود تا مردم این تصور را پیدا کنند که جریان امروز دارای قدرت به دنبال انجام یک کار نمادین است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: در بحث فتنه نباید تنها بر روی افراد متمرکز می‌شویم، در فتنه‌ها افراد می‌آیند و می‌روند، اما فتنه باز هم باقی می‌ماند و به اشکال مختلف ظهور پیدا می‌کند.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به عبرت‌های روز 9 دی می‌تواند که جلوی ظهور فتنه‌های مختلف را در آینده بگیرد، فتنه‌ای که پیش از حرکت 9 دی اتفاق افتاد، ممکن است در آینده ظاهر دیگری به خود بگیرد و با یک ظاهر جدید دوباره در جامعه ظهور پیدا کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd9n0o.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما