دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 44971
منبع : خبرگزاری فارس

ارائه آموزش‌های مهارتی به 281 تبعه خارجی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از بهره‌مندی 281 نفر از اتباع بیگانه استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۹ ماه گذشته خبر داد.
ارائه آموزش‌های مهارتی به 281 تبعه خارجی در قم
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا  گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر توجه آموزش‌ها به اتباع مقیم در ایران و تفاهمنامه سه‌جانبه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره‌کل اتباع خارجی وزارت کشور و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با هدف بهبود سطح خوداتکایی و معیشت پناهندگان عراقی و افغانی واجد الشرایط 281 نفر از اتباع خارجی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ابتدای سال جاری تاکنون دوره‌های فنی و حرفه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ارائه آموزش‌های نهادمحور از طریق این سازمان را عاملی در راستای خوداتکایی، ریشه‌کنی فقر، ایجاد اشتغال پایدار، رشد اقتصادی و زندگی بهتر برای اتباع بیگانه برشمرد و افزود: افزایش ظرفیت اقتصادی خانواده‌ها می‌تواند امکان دستیابی به راه‌حل‌های پایدار و به ویژه اشتغال آسان‌تر اتباع خارجی هنگام بازگشت موفقیت‌آمیز آن‌ها را افزایش دهد.

عطارنیا بیان کرد: آموزش‌های ارائه شده به این افراد در 9 ماه گذشته در قالب 23 دوره آموشی بوده که دوره‌های برق ساختمان درجه 2، نصب و تعمیر کولرهای گازی، کارآفرینی با رویکرد kab، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی و برق خودرو برای برادران و روبان‌دوزی، گوهرتراشی، کیف‌دوز زنانه، قلاب‌باف چرم جیر، بافنده عروسک‌های تزئینی، سری‌دوز سرویس خواب و کارآفرینی با رویکرد kab ویژه خواهران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه سه‌جانبه در سال 2011 میلادی منعقد شده است، تصریح کرد: از سال 2011 این تفاهمنامه با هدف بهبود سطح خوداتکایی و معیشت پناهندگان در استان‌های قم، اصفهان، فارس، گلستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، سمنان، ایلام، بوشهر، تهران و یزد اجرا می‌شود.    

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: ساختار فعالیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای پناهندگان به گونه‌ای طراحی شده است که همه آن‌ها در مناطق شهری صورت گرفته و مرتبط با نیاز‌ها و متمرکز بر حوزه‌های ساختمانی، تعمیرات و صنعت باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcezo8e.jh8efi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما