سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 45009
منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری قم

تشکیل هيات اندیشه ورزان استان قم در راستاي پیشگیری از آسیب های اجتماعی

قم نيوز : قم نیوز: هيات اندیشه ورزان استان قم به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری قم و با حضور 12 نفر از شخصیت های علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی تشکیل شد.
تشکیل هيات اندیشه ورزان استان قم در راستاي پیشگیری از آسیب های اجتماعی
به گزارش قم نیوز، احد جمالي معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به ظرفیت استان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، اظهار كرد: شهر مقدس قم بايستي در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی برای سایر استان های کشور مبنا و الگو باشد.

جمالی تشكيل هيات انديشه ورزان استان قم را مورد توجه قرار داد و افزود:در این کارگروه به دنبال راهکارهای مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با روش های علمی هستیم و برای این هدف باید از ظرفیت و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی باید به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه رسالت کمیته اندیشه ورز یک بحث حاکمیتی است، گفت: رهبر معظم انقلاب شخصا در نشست با سران قوا و مسئولان فرهنگی برای شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح موضوع کرده و آن را مهمترین مساله روز کشور دانستند.

جمالی خاطرنشان کرد: باید جلسات و نشست های ما خروجی داشته باشد تا از آسیب های اجتماعی که باعث وهن استان قم است، جلوگیری شود.

جمالی با اشاره به تشکیل کمیته اندیشه ورزان و رسالت آن، بیان داشت: این کمیته به عنوان قوه عاقله، باید راهکارهای علمی را برای مقابله با آسیب های اجتماعی را ارائه دهند، ما نیز با جدیت دنبال راهکار و مصمم به تعقیب موضوعات و قضایا هستیم.

جمالی گفت: دنبال کار تشریفاتی نیستیم بلکه همه کارهای این کمیته باید خروجی تعریف شده داشته باشد.

عطاء الله قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نيز گفت: پيرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمينه پيشگيري از آسیب های اجتماعی، هيات اندیشه ورزان در مراکز و دستگاه ها از جمله قم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی تشکیل این کمیته تبيين و تفهیم آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای علمی ومنطقی برای مقابله با آنهاست.

قاسمی مهمترین آسیب های اجتماعی را شامل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و...ذکر کرد.
وي بیان داشت: هيات اندیشه ورزان آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان را رصد و در قالب کميته هاي علمي براي رفع آنها راهکار ارائه مي دهند.

وي ابراز اميدواري کرد که با تکیه با تفکر، علم و خرد لازم، گام های اساسی برای مقابله با آسیب های اجتماعی برداشته شود.

وی ادامه داد: به تعبير رئیس جمهور، نهادهای حاکمیتی عقل کل نیستند و باید از ظرفیت صاحب نظران و اندیشه ورزان در حوزه و دانشگاه و ساير نخبگان نيز براي مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwvnk.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما