چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 45043
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله حسینی بوشهری در اجتماع بزرگ حوزویان:

حماسه ۹ دی سوت شکست فتنه گران بود/ خواص نظام مراقب باشند مردود نشوند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی حوزه گفت: باورهای مذهبی و هوشیاری، بصیرت، آگاهی ملت ایران نقش مهمی در تجلی حضور ۹ دی داشت.
حماسه ۹ دی سوت شکست فتنه گران بود/ خواص نظام مراقب باشند مردود نشوند
به گزارش قم نیوز،  آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ حوزویان و مردم بصیر قم که به مناسبت حماسه 9 دی  در مدرسه فیضیه برگزار شد، با قدردانی از دست اندرکاران این اجتماع بزرگ و حضور باشکوه حوزویان و مردم بصیر قم، اظهار داشت: یکی از ویژگی های قرآن کریم این است که آیات کریمه اش منحصر به شان نزول آیات نیست؛ قرآن برای همه عصرها و نسل ها می باشد و برای جامعه امروز ما نیز دارای پیام حیاتبخش است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از سوره "محمّد"، اظهار داشت: قرآن به زیبایی بیان می کند "بیمار دلانی که تلاش می کنند دشمنی، کینه و عداوت خود را نسبت به خدا، رسول اکرم(ص) و اردوگاه مومنان پنهان نگاه دارند و خود را به گونه دیگری جلوه دهند، آیا تصور می کنند با این پنهان کاری ها، کینه های شدید آنها از سوی خداوند آشکار نخواهد شد؟

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیام های این آیات، تصریح کرد: پیام آیه نخست این است که خداوند به منافقان و فتنه گران این هشدار را می دهد که دست از نقاب زدن بر چهره و پنهان کاری بردارید.

منافق چهره خود را نشان می دهد

وی افزود: پیام دوم آیه این است که خدای متعال خطاب به رسول خدا(ص) می فرماید؛ اگر ما اراده کنیم می توانیم نام و نشان و مسئولیت آنها را به شما معرفی  کنیم، اما  نیازی به معرفی نیست زیرا آنها چهره واقعی خود را در موضع گیری ها نشان می دهند،  نحوه گلایه، انتقاد، مکاتبات و مرور بر سوابق افراد موجب می شود که چهره منافقان تشخیص داده شود.

معاون جامعه مدرسین تصریح کرد: بر اساس این آیات، هیچ چیزی بر خدا پنهان نیست و خداوند متعال که ظاهر و باطن و اعمال افراد را می داند، چگونه ممکن است که موضوعی بر خدا پنهان بماند؛ هنگامی که رسانه ها موضع گیری های منافقان را نشان می دهند، چیزی برای نفاق ندارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به هشت ماه تلاش فتنه گران برای براندازی نظام،  تصریح کرد: هشت ماه فتنه گران، اراذل و اوباش وارد صحنه شدند؛ افرادی با کمک دشمنان غربی زمینه سازی کردند و برای خودشان کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند و طرح دولت وحدت ملی مطرح کردند و تقلب را رمز آشوب قرار دادند.

براندازی نظام  هدف راهبردی دشمنان است

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه براندازی نظام به عنوان هدف راهبردی دشمنان است، گفت: انقلاب با حضور روحانیت و فریادهای آتشین امام خمینی(ره)، همراهی مراجع عظام تقلید، شهادت طلاب و جان فشانی مردم به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان از کمک به فتنه گران، تغییر رفتار سیاسی مسئولان جمهوری است، گفت: آنها می دانند اگر در عراق، افغانستان و فلسطین نقش ابرقدرتی آمریکا به پایین کشیده می شود، به دلیل موضع و رفتار محکم و استوار مسئولان است؛ انقلاب اسلامی تاکنون هیمنه آمریکا را درهم شکسته و در  خاورمیانه تحقیر کرده است.

امام جمعه قم صریح کرد: دشمنان با خود فکر کردند اگر نتوانند نظام را براندازی کنند و در رفتار سیاسی مسئولات ایران تغییری ایجاد نمایند، به دنبال طراحی سازوکاری برای حمایت از وابستگان خود در ایران باشند.

وی با اشاره به هتک حرمت به ساحت امام حسین(ع) در روز عاشورای سال 1388، افزود: در این روز به مسجد، قرآن و حسینیه رحم نشد و به امام حسین(ع) بی توجهی شد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تصریح کرد: در جریان پیروزی انقلاب، برخی گروهک ها، نظیر منافقین اعلام همراهی می کردند تا انقلاب به پیروزی رسید، ولی در جریان فتنه 88 تمام گروه های منافق، سلطنت طلب و ملی گرا دست به دست هم دادند تا در براندازی نظام جمهوری اسلامی مشارکت کنند.

کینه برخی افراد در فتنه ۸۸ آشکار شد

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در فتنه 1388، برخی افراد با نام انقلاب، امام خمینی(ره) و آزادی به صحنه آمدند و کینه های شدید آنها آشکار شد.

وی افزود: فتنه گران در دوره فتنه، حالت ابهام در صحنه جامعه ایجاد کردند و اگر خطبه روز 29 خرداد مقام معظم رهبری نبود، تا مدت ها این ابهام در میان اقشار جامعه وجود داشت.

معاون  جامعه مدرسین با اشاره به موضع گیری های خواص مردودشده، تصریح کرد: در دوران فتنه، بعضی از خواص مردودشده همچنان ساز مخالفت سر می دادند و گفته های آنها همانند گفتار دشمنان بیرونی بود.

برخی برای انتخابات  وآینده  نظام برنامه ریزی می کنند

آیت الله حسینی بوشهری افزود: حتی بعد از حماسه 9 دی نیز شنیده می شود که برخی افراد اتاق فکر تشکیل می دهند و طراحی برای آینده نظام و رهبری می کنند و برای تمام  انتخابات ها برنامه ریزی می کنند.

وی با بیان اینکه فتنه گران مردم، انقلاب و ارادت ملت به سیدالشهدا(ع) را نشناخته بودند، تصریح کرد: کسانی در مقابل مردم ما ایستادند که مردم را به یاد لشکر یزید انداختند و گویا مردم صحنه کربلا را مشاهده کردند.

عضو شورای عالی حوزه افزود: روز 9 دی سلیقه ها و اختلافات کنار رفت و افرادی با سلایق مختلف وارد صحنه شدند و در حماسه 9 دی شرکت کردند؛  باورهای مذهبی، هوشیاری و بصیرت و آگاهی ملت ایران نقش مهمی در تجلی حضور 9 دی داشت.

وی افزود: دشمنان غربی با سیگنال فتنه گران دست به تحریم ملت زدند و تمام برنامه های رسانه های معاند و مرتجعین منطقه به راه افتاد تا کار نظام را تمام کنند اما کور خواندند.

امام جمعه قم تصریح کرد: عنصر دیگری که نقش کلیدی برای شکست فتنه گران و اقتدار نظام داشت، تدبیرهای حکیمانه آیت الله العظمی خامنه ای بود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: همچنین باید به نقش سپاه و بسیج در سرکوبی فتنه گران اشاره کرد که همواره پشتوانه نظام و انقلاب هستند و این دونهاد تجلی مردم هستند.

وی با بیان اینکه عنایات و امدادهای الهی تاثیر بزرگی در پیروزی ملت در ۹دی داشت، گفت: حماسه 9 دی سوت شکست فتنه گران بود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به پیام های حماسه 9 دی، گفت: برای همه ملت و جهانیان ظرفیت بزرگ و اقتدار نظام اسلامی روشن شد؛ همچنین پیوند میان فتنه گران و دشمنان خارجی آشکار شد و آدرس های آنها در حافطه تاریخی ملت ایران ثبت است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امکان لغزش مجدد نخبگان جامعه وجود دارد، گفت: باید حواس ما نسبت به نخبگان باشد زیرا دشمنان نسبت به آنها سرمایه گذاری کرده اند و باید مواظب خواص باشیم که در آینده اعلام نکنیم بازهم بعضی از خواص جامعه مردود شدند.

وی بر لزوم هوشیاری و بصیرت در جامعه تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در ماه های اخیر بر روی واژه نفوذ تکیه کرده اند و از دغدغه های جدی معظم له است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین بر لزوم مراقبت حوزویان و مومنان از نفوذ تاکید کرد و گفت: دشمن همه امکانات خود را برای نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقصادی و اجتماعی به کار گرفته است اما باور داریم که تا ملت زنده ما وجود دارد کاری از دشمن ساخته نیست.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: حماسه 9 دی به عنوان یکی از روزهای خدایی در تاریخ کشور ما ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن دست از توطئه برنداشته است، گفت: فتنه به معنای ولایت گریزی، دنیاطلبی و خودمحوری است و این زنگ خطر ممکن است مجددا تکرار شود.

عضو شورای عالی حوزه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم ملت عزیز ایران با تدابیر عالمانه مقام معظم رهبری بتواند از گردنه های صعب العبور همچون گذشته عبور کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfmxdj.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما