پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 4506
انواری خبر داد:

پرداخت کمک هزینه به زنان سرپرست خانوار ناتوان

قم نيوز : قم نيوز: سرپرست کمیته امداد امام خمینی از تهیه طرحی برای پرداخت کمک هزینه به زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد خبر داد.
پرداخت کمک هزینه به زنان سرپرست خانوار ناتوان
به گزارش قم نيوز، حسین انواری در حاشیه همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در قم اظهار داشت: در کمیته امداد اصل بر این است کسانی که می‌توانند فعالیت کنند باید فعالیت کرده و خودشان زندگی را اداره کنند.

وی تصریح کرد: اینکه کسی می‌تواند فعالیت کند ولی بیکار باشد و اموراتش را دیگران اداره کنند قابل قبول نیست، رویکرد کمیته امداد امام خمینی ایجاد سلامتی در خانواده از جنبه‌های فکری، جسمی، روانی و اقتصادی است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: توانمندسازی و استعداد سنجی در مرحله بعد قرار داد و بررسی می‌شود که فرد چه نوع فعالیتی می‌تواند انجام دهد و آموزش‌ها ارائه شده و اعتبارات لازم هم در اختیارشان قرار می‌گرد تا به نوعی روی پای خود بایستند.

انواری افزود: برای سالمندان از کار افتاده و معلولینی که تا آخر عمر خود باید در بستر باشند و هیچ فعالیتی نمی‌توانند انجام دهند برنامه خاصی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود ولی بقیه باید فعالیت کنند و از دسترنج خود استفاده بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در مورد دختران در شرف ازدواج باید کمک بیشتری توسط دولت و خیرین صورت گیرد، خاطرنشان کرد: مراقبت از جریان رشد کودکان و نوجوانان در دوران تحصیل و مراقبت‌های تغذیه ای از کودکان دبستانی از مهم ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه کسانی که زیر پوشش کمیته امداد هستند مستمری دریافت کرده و از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دریافت می‌کنند، افزود: مسائل درمانی، تحصیل فرزندان، اسکان و اشتغال خانوارهای زیر پوشش را حمایت و پیگیری می‌کنیم.

انواری ادامه داد: کسانی در آستانه آسیب پذیری هستند که تلاش می‌کنیم با اعطای وام‌های قرض الحسنه از اینکه آسیب پذیر شوند، جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه تکدی‌گری جرم است و باید دستگاه‌های مسوول به طور جدی‌تر با متکدیان برخورد کنند، اظهار کرد: چطور متکدیان می‌توانند تکدی‌گری کنند اما نمی‌توانند کار کنند؟

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه متکدیان به دلیل درآمد تکدی‌گری بیشتر است به سراغ کار کردن نمی‌روند، تصریح کرد: متکدیانی که سوء استفاده از عواطف مردم می‌کنند، نیازمند کمک نیستند.

انواری تاکید کرد: معتقدیم مردم نباید به کسانی که در خیابان‌ها و اجتماع تکدی‌گری می‌کنند، کمک کنند و اگر مردم می‌خواهند به نیازمندان کمک کنند، کمک‌های خود را در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا این کمیته کمک‌ها را به افراد نیازمند واقعی اعطا کند.

وی در ادامه از همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و افزود: در مورد اینکه چگونه درآمد برخی موقوفات به‌دست محرومین برسد، پیشنهادات خوبی ارائه شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه اکنون در کشور فقر مطلق نداریم، خاطرنشان کرد: اکنون افرادی نیازمند به نان شب در کشور نداریم و با یارانه‌هایی که پرداخت می‌شود حداقل‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور فقر نسبی وجود دارد، اضافه کرد: به صورت طبیعی وظیفه ما پیشگیری از آسیب پذیری است اما حوادث در صحنه‌های اجتماعی فقر نسبی را افزایش می‌دهد.

انواری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فقر در کشور در حال افزایش است، گفت: این موضوع بستگی به شرایط اجتماعی دارد و به صورت ثابت نمی‌توان به این سوال پاسخ داد.

وی با بیان اینکه برای اشتغال و مهارت آموزی اداره منزل برای زنان سرپرست خانوار برنامه‌های خوبی پیش بینی شده است، اظهار کرد: پیشنهادی در حال تنظیم است مبنی بر اینکه به زنان سرپرست خانواری که هیچ فعالیتی نمی‌توانند انجام دهند، اما می‌توانند بچه‌های خود را نگهداری کرده و فضای عاطفی منزل را حفظ کنند شهریه‌ای تعلق بگیرد و معتقدیم باید به این زنان سرپرست خانوار حقوق داده شود، زیرا اگر این مادران نبودند باید برای فرزندان پرستار گرفته می‌شد که این مسئله بار مالی داشت.

وی با تاکید بر اینکه اسراف مانع پیشرفت در ابعاد مختلف است، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها به‌ویژه روحانیون و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اسراف در کشور دارند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.z9trak9n3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما