شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 45137
منبع : خبرگزاری فارس

پیگیری رویکرد پلیس جامعه‌محور در زمینه امنیت اخلاقی

قم نيوز : قم نیوز: جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: طرح امنیت اخلاقی در 70 نقطه استان هر ماه اجرا می‌شود که با حضور در میادین و نقاط آلوده تذکرات به آقایان و خانم‌ها داده می‌شود، البته از پلیس محض به پلیس جامعه‌محور گرایش پیدا کردیم.
پیگیری رویکرد پلیس جامعه‌محور در زمینه امنیت اخلاقی
به گزارش قم نیوز، حمیدرضا اسدی ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به منویات رهبری در خصوص نیروی انتظامی اظهار کرد: در حال حاضر این منویات با عنوان قرارگاه فرهنگی اجرا شده تا به امنیت پایدار برسیم، تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مربوط به امضا رساندیم و اجرای مأموریت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی راکبان موتورهای سنگین که به تک چرخ زدن اقدام می‌کردند، بیمه، کارت و لباس در اختیارشان قرار گرفت و با هماهنگی تربیت بدنی برای آنها شرایطی فراهم شد تا در مسابقات شرکت کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به زمینه امنیت اخلاقی با رویکرد پلیس محض گفت: طرح امنیت اخلاقی در 70 نقطه استان هر ماه اجرا می‌شود که با حضور در میادین و نقاط آلوده تذکرات به آقایان و خانم‌ها داده می‌شود، البته از پلیس محض به پلیس جامعه‌محور گرایش پیدا کردیم.

وی با بیان هزار و 10 مسجد در استان وجود دارد که از این تعداد 750 مسجد فعال هستند، گفت: با رویکرد بسیج،‌ حوزه و نیروی انتظامی برای امام جماعت منابع تهیه شده که به مردم آموزش می‌دهند و فرد مشاور اجتماعی به ارائه مطالب برای مردم می‌پردازد، بنابراین مردم در بحث پاکسازی محله وارد شدند.

اسدی خاطرنشان کرد: اکنون محله به محله، کوچه به کوچه و خانه به خانه این طرح پیگیری می‌شود، بنابراین می‌توانیم بگوییم در سطح اجتماعی چه تعداد مجرم با چه رفتاری وجود دارد، می‌توان بیان کرد در زمینه حقوق شهروندی با رویکرد فرد، خانواده، سازمان و اجتماع ورود پیدا کردیم.

وی با اشاره به اهمیت بحث حجاب برای مرد و زن گفت: تمام صنوف با همکاری ستاد احیا و بسیج به صنوف و پاساژها ساماندهی شدند و آسیب‌شناسی لازم صورت می‌گیرد، در این بخش فقه بازار راه‌اندازی شده و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به ابعاد امنیت از دیدگاه رهبری گفت: ‌بر همین اساس امنیت‌های اجتماعی، اخلاقی، عمومی، اقتصادی، روانی، فردی، سیاسی، اسلامی، فرهنگی، خانواده و جسمانی و ارتباطات، رفت و آمد، فکری و معنوی باید پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث قرارگاه فرهنگی با توجه به اسناد بالادستی شرح وظایف تمام سازمان‌ها در فرهنگ عمومی مطرح شده است.

عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در حوزه امنیت عمومی و حقوق شهروندی باید زیرساخت‌ها و ابزار و امکانات مورد نیاز هر موضوعی را فراهم کنیم، اظهار کرد: برای برطرف کردن بسیاری از مسائل که خوشایند ما نیست، زیرساخت‌ها و ابزارهای لازم را در اختیار نداریم.

وی یادآور شد:‌ باید امکانی فراهم کنیم که اتفاقاتی که خوشایند ما نیست روی ندهد، که در این زمینه باید همه جوانب سنجیده شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjavex.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما