سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 45216
منبع : پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم:

آموزش رکن اساسی در تبیین حقوق شهروندی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت:آموزش رکن مهمی در صيانت از حريم امنيت عمومی و حقوق شهروندی است.
آموزش رکن اساسی در تبیین حقوق شهروندی است
به گزارش قم نیوز، حمیدرضا شیخ الاسلام در جلسه ستاد صيانت از حريم امنيت عمومی و حقوق شهروندی كه با حضور ملازاده جانشين قائم مقام وزير کشور در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهارکرد: آموزش رکن مهمی در صيانت از حريم امنيت عمومی و حقوق شهروندی است که در این خصوص آموزش و پرورش برنامه های آموزشی مختلفی را در پیش گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصريح كرد: آموزش و پرورش استان قم دارای 35 هزار دانش آموز در 1400 کد آموزشی می باشد که به طور کلی با 705 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم سر و کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 23 هزار همکار فرهنگی و 15 هزار شاغل و 8 هزار نفر بازنشسته دربدنه آموزش و پرورش هستند که ظرفیت بالنده ای را نشان می دهد.

شیخ الاسلام در خصوص توجه به حقوق شهروندی افزود: در دو سال گذشته سامانه ای در آموزش و پرورش طراحی شده که معلم ها و دانش آموزان و خانواده ها شکایات خود را وارد می کنند و پاسخ می گیرند که این امر بخش زیادی از مشکلات ما را کاهش داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد:در بخش حقوق شهروندی 21 جلسه صیانت از حقوق شهروندی در سطح نواحی و مناطق که در این راستا منشوری تحت عنوان حقوق شهروندی تهیه شده است.

وي تصریح کرد:آموزش موجب تغییر رفتار می شود و آموزش و پرورش سهم به سزایی در این امر دارد.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: انجام پژوهش های علمی و کاربردی، بارگذاری مطالب ارشادی در پرتال مدارس حاوی آیات و روایات و استفتائات، پاسخگوئی به سوالات پیرامون حجاب و عفاف، ارائه کتاب های آموزشی در اختیار مدیران و مربیان پرورشی از جمله این فعالیت ها در جهت تبیین حقوق شهروندی می باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه 50 درصد از دانش آموزان دختر هستند آموزش به دختران دارای حساسیت های ویژه ای است که در این باره 7 هزار و 600 نفر خواهر فرهنگی این رسالت را بر دوش می کشند به ویژه اینکه خود فرهنگیان نیز الگوی خوبی در حجاب و عفاف هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: ایجاد بانک اطلاعات و قوانین اداری در جهت ارتقای سطح علمی مدیران نسبت به قوانین اداری از جمله فعالیت ها بوده که در این باره در سه سال گذشته کمترین مشکل را در رسیدگی داشتیم تا جای که در دو سال متوالی رتبه خوبی توسط آموزش و پرورش کسب شد.

 

وی عنوان کرد: در بحث حجاب و عفاف و توجه به لباس های فرم طبق حجاب اسلامی و جشن های تکلیف به ویژه در مدارس حاشیه های شهر برنامه هایی انجام شد با توجه به اینکه قم استانی مهاجر پذیر است در این باره گام های بلندی باید برداشت.

شیخ الاسلام در مورد کمک به دانش آموزان نیازمند نیز یادآور شد: 200 میلیون تومان بن غیر نقدی و 4500 البسه و 35 میلیون تومان حمایت های مالی از جمله خدمات به دانش آموزان نیازمند است.

وی گفت: آموزش خانواده ها در حوزه های مختلف اهمیت به سزایی دارد چرا که خانواده رکن مهمی است و باید در این باره برنامه های جدی تری دنبال شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اشاره ای به اسکان مسافران در ایام نوروز داشت و بیان کرد: ما در ایام نوروز550 هزار نفر اسکان داشتیم که در حال حاضر یکی از دغدغه ها، کمبود اعتبارات است و باید در جهت ساماندهی وضعیت اسکان 8 کمیته راهبردی در سطح استان تشکیل شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch-ink.23nmzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما