سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 45235
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

طلاق سونامی خاموش در کشور است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: طلاق را می‌توان همان سونامی خاموش برشمرد که گریبانگیر خانواده‌ها شده است.
طلاق سونامی خاموش در کشور است
به گزارش قم نیوز،  احد جمالی صبح امروز در جلسه کارگروه زنان که در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد 10 درصد از آمار ازدواج در استان قم کم شده و در مقابل آن چهار درصد طلاق افزایش‌ یافته ایت که نشان می‌دهد وضعیت در سایر استان‌های کشور بدتر است و این مسئله را می‌توان همان سونامی خاموش برشمرد که گریبانگیر خانواده‌های ایرانی شده است.

وی با بیان اینکه براساس آمارها چهار تا پنج درصد از جمعیت استان قم در روستا زندگی می‌کنند، گفت: براساس تحقیقات یک درصد طلاق‌ها در روستاها رخ می‌دهد که نشان از آن دارد که زندگی‌های سنتی و بی‌آلایش مانعی جدی برای طلاق است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: آمار بالای طلاق در شهر نشان از آن دارد زندگی شهری با توجه به رویکرد مدرنیته‌ای که دارد، رشد طلاق در آن با افزایش روبرو بوده است.

جمالی ادامه داد: بحث طلاق در مقطع زمانی فعلی بسیار پیچیده است و نیازمند تحقیقات علمی بسیاری بوده لذا لازم است جامعه آماری صحیح از منابع معتبر به دست بیاید تا بتوان روی آن آمارها تصمیم جدی گرفت.

وی تأکید کرد: آمادگی داریم با پژوهشگرانی که قصد دارند در زمینه مشکلات طلاق در قم تحقیق کنند، همکاری لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به خروجی مطلوبی دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: طلاق بحثی حاکمیتی است و رهبری بر آن بیش‌ از پیش تأکید کرده و دولت نیز مصمم است تا در این زمینه راهکاری جدی پیدا کند.

جمالی خاطرنشان کرد: باید نتیجه تحقیقات تا پایان سال جاری به اطلاع دولت برسد تا در ارتباط با این پروسه پیچیده تصمیمات لازم اتخاذ شود و برای به نتیجه رسیدن لازم است چند سال کارهای علمی و عملی صورت گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciwra5.t1awp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما