چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 45279
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

نماز جمعه از برکات انقلاب است/ هیچ انقلابی با شعار دادن به پیروزی نمی‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: انقلاب اسلامی ایران از نعمت‌های بزرگ عصر حاضر محسوب می‌شود و نماز جمعه نیز از برکات گران‌بهای انقلاب است.
نماز جمعه از برکات انقلاب است/ هیچ انقلابی با شعار دادن به پیروزی نمی‌رسد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با ائمه جمعه مرکز استان قم، با اشاره به قرار گرفتن در دهه بصیرت که از 9 دی آغاز شده و تا 19 دی ماه ادامه دارد، اظهار کرد: این دو حادثه تاریخی را نباید فراموش کرد و باید همیشه آن را تکرار کرد تا نسل‌های آینده نیز از آن آگاه شوند.

وی با بیان اینکه تاریخ برای ما بسیار ارزشمند است، گفت: اهمیت تاریخ را می‌توانیم با خواندن قرآن متوجه بشویم زیرا قرآن زندگی پیامبران را برای ما روایت کرده تا از آن الگو بگیریم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن سرشار از روایات تاریخی گوناگون است، تصریح کرد: این روایات تاریخی برای این است که مردم بدانند سنن الهی چیست و با سیره زندگی گذشتگان آشنا شوند و از تاریخ پند بیاموزند و عبرت بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از نعمت‌های بزرگ عصر حاضر است، بیان کرد: ائمه جمعه و نماز جمعه نیز از برکات گران‌بهای انقلاب است.

وی افزود: نماز جمعه صحنه‌ای است که امام‌جمعه با تعهد انقلابی صحبت می‌کند و انقلاب را مردمی که در صفوف نماز جمعه می‌ایستند به پا کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جوانان بسیاری پس از انقلاب در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند، گفت: مردمی که سینه خود را سپر گلوله‌ها کردند، همان مردمی بودند که انقلاب کردند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: مردمی که هشت سال در جبهه جنگ نبرد کردند، مردمی بودند که در صفوف نماز جماعت مساجد و نماز جمعه حضور داشتند و از همین سنگرها برای دفاع از حق داوطلب شدند.

وی با اشاره به مثالی در ارتباط با یادگیری فنون گوناگون به شیوه علمی تصریح کرد: اگر راننده‌ای صدها کتاب در ارتباط با رانندگی بخواند، راننده نمی‌شود و این موضوع فنی است و این مثال مصداق ائمه جمعه موفق است که وارد گود شدند و از میدان موفق بیرون آمدند.

این مرجع تقلید گفت: شهدا بخشی از وصیت‌نامه خود را به مسائل جامعه مانند نماز جمعه اختصاص دادند و توصیه کردند که نماز جمعه‌ها را خلوت نکنید.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه باید بدانند در جایگاه مهم و ارزشمندی قرار دارند بیان کرد: خطابه امر مهمی است که ائمه جمعه باید به آن مسلط باشند و در این راستا لازم است از مطالعه غافل نشوند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: علما و محققان به جمع‌آوری مطالب مورد نیاز اکتفا نکنند بلکه باید خلاقیت داشته باشند و مسئله‌ای نو خلق کنند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: خطیب نماز جمعه باید در سخنان خود گلچینی از قرآن، نهج‌البلاغه، احادیث اهل‌بیت (ع) و صحیفه سجادیه را بگنجاند تا بیان نافذ داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب نعمت بزرگی است که باید همواره قدردان آن باشیم، گفت: پیش از انقلاب، اسلام زیر سلطه غرب رفته بود تا جایی که در کشورمان یوغ بردگی به گردن مردم انداخته بودند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: رژیم سلطنتی جریانی غیر اسلامی بود ولی انقلاب جریانی تأثیرگذار بود که توانست دنیا را تکان دهد و رژیم شاهنشاهی را سرنگون کند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه برای پیروزی هر انقلابی باید خون ریخته شود، گفت: قیام هایی که در منطقه برپا شده باید برای رسیدن به هدف خون بدهند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم بحرین کفن نپوشند و شهید در این راه ندهند به پیروزی نمی‌رسند، هیچ‌گاه ملتی با شعار دادن نتوانسته انقلاب مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgyx9t.ak9nu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما