پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 4528
لاریجانی:

طرح مسكن مهر اقدامی درست و سنجیده بود

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: طرح مسكن مهر اقدامی درست و سنجیده برای حل مشكل كمبود مسكن در كشور بود.
طرح مسكن مهر اقدامی درست و سنجیده بود
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی روز پنجشنبه در گردهمایی هزاره هشتم مسكن طلاب افزود: اگر حداقل امكانات اولیه برای رفع مشكلات و اشتغالات ذهنی طلاب فراهم نباشد نمی توان انتظار تمركز آنان بر درس، بحث و رسیدن به مقام فقاهت را داشت.

وی با بیان اینكه دشمنان برای مقابله با اسلام و انقلاب شبهات و ابهامات دینی و فكری زیادی مطرح می كنند افزود: برای اینكه طلاب به پژوهش پرداخته و آمادگی كامل برای مقابله علمی با این شبهات را داشته باشند باید حداقل نیاز آنان تامین شود.

لاریجانی تصریح كرد: وقتی كه همه اقشار جامعه از جمله كارمندان، اساتید دانشگاهها و حتی بیكاران از یك پوشش فراگیر برخوردار هستند كه موجب آرامش اولیه برای زندگی است انتظار این است كه حداقل ها برای طلاب نیز تامین باشد.

وی ادامه داد: در مقایسه طلاب با اقشاری از جامعه كه با آنان در یك سطح علمی هستند متوجه می شویم طلاب زندگی پایین تری داشته و شهریه ماهانه طلاب كمتر از یك پنجم درآمد یك مربی دانشگاه است.

لاریجانی اضافه كرد: البته استقلال حوزه های علمیه دغدغه مهمی است كه همواره مدنظر است اما حفظ این استقلال به معنای این نیست كه دیگران وظیفه خود را در حمایت از حوزه ها مخصوصا در بخش های عمرانی بخوبی انجام ندهند.

وی با تشریح اقدامات مجلس برای حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی در كشور افزود: هر چقدر نهادهای علمی مخصوصا حوزه های علمیه از نظر علمی و دینی قوی تر باشند مقاومت نظام در مقابل نوسانات بیشتر می شود.

لاریجانی با بیان اینكه برای توسعه مسكن طلاب باید نگاه كلان داشته باشیم افزود: نباید طلاب را در یك منطقه خاص قم متمركز كنیم و باید تلاش كنیم با پراكنده نمودن آنان در سراسر شهر قم، مردم را از وجود علمی و مذهبی آنان بهره مند سازیم.

وی تاكید كرد: با این اقدام حوزه های علمیه از مشكلات مردم درك بهتری پیدا می كنند ضمن اینكه بافت فرسوده شهری به مرور نوسازی شده و در دراز مدت به نفع شهر است.

لاریجانی خواستار مساعدت شهرداری و استانداری قم درباره این پیشنهاد شد و از مذاكره خود با وزیر مسكن در مورد این موضوع در آینده خبر داد.

گردهمایی یك روزه هزاره هشتم مسكن طلاب در شهرك پردیسان با نام "والفجر هشت" با هدف ارایه گزارش از آخرین روند پیشرفت ساخت، مشخصات و ویژگی های و شرایط واگذاری این واحدها در سال آینده برگزار شد.

پروژه مسكن سازی برای طلاب در شهرك پردیسان قالب طرح های یك هزار واحدی با عنوان "هزاره" است و "والفجر هشت" هشتمین نوع از آن خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.unyk49nma5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما